מגזין לייף סטייל

קניית טבעת יהלום בסגנון ארט דקו

כאשר אתה מחפש לקנות טבעת יהלום, אתה יכול לבחור בגרסה 'נקי עיניים' או 'נקי עיניים'. יהלומים כאלה יקרים יותר, אך אלו הן אבני החן המועדפות. כמו כן, הם בעלי ערך רב יותר מיהלומים 'נקיים לעין'. מלבד היופי והברק של יהלומים נקיים בעיניים, קל יותר למצוא אותם גם בחנויות תכשיטים.

טבעות יהלומים בסגנון ארט דקו כוללות בדרך כלל את האבנים האיכותיות ביותר, מה שהופך אותן להשקעות יקרות ערך. עם זאת, הם לא מתאימים לכולם. עדיין ניתן לרכוש יהלומים לא יקרים בסגנון פחות מוכר. תקופה זו הייתה תקופה של אזוטריות, וטבעות ארט דקו רבות נחשבות עד היום יקרות ערך. עם זאת, אין להם את המשיכה הקלאסית של טבעות ארט דקו.

השילוב הפופולרי ביותר

של עידן הארט דקו הוא יהלום ענק חסר צבע המשובץ בסוליטר פלטינה. עידן הארט דקו היה פופולרי גם עבור אבני מבטא, שהן בדרך כלל לבנות או צהובות. תכשיטנים רבים השתמשו בטכניקת הגדרת הריצוף כדי למקם אבני הדגשה במרכז האבן. בנוסף ליהלומים, זהב לבן וזהב צהוב שומרים גם על סגנון הארט דקו הקלאסי.

בעוד שנות ה-20

היו מלאות באופטימיות ושינוי, סגנון התכשיטים היה מלא גם בסגנונות חדשים והתקדמות טכנולוגית. יהלומים בטבעות ארט דקו נוטים להיות באיכות גבוהה יותר מאלה של התקופה האדוארדית. הסיבה לכך היא הדגש של הסגנון על צבעים חיים וצורות גיאומטריות. סגנון התכשיטים הדהד את מגמות האופנה והעיצוב של תקופה זו. יתר על כן, טבעות ארט דקו רבות משתמשות גם באבני חן צבעוניות יותר מאשר ביצירות מתקופת האדוארד.

רוב טבעות היהלומים בסגנון ארט דקו כוללות היבטי שולחן עליונים. למרות שהחיתוך של טבעות אלו הוא בדרך כלל חדש יותר מיהלומים מודרניים, טבעות ארט דקו רבות מציגות חיתוך גיאומטרי ייחודי. טבעות יהלומים רבות בסגנון ארט דקו כוללות גם איכות גימור יוצאת דופן. הרבה מהטבעות הללו ניתן למצוא באתרי תכשיטים עתיקים באינטרנט כגון Adin Fine Antique Jewelry. החברה מציעה גם מידות טבעות בחינם. ייתכן שתמצא גם אחד שמתאים לצרכים שלך על ידי גלישה במלאי שלהם.

קשה לשנות את הגודל של טבעות ארט דקו עתיקות. הם גם לא תמיד מגיעים עם דוח דירוג יהלומים, ואי אפשר להיות בטוחים במקורם. טבעות יהלומים בסגנון ארט דקו נוטות להיות בעלות הערך ביותר אם הן יוצרו במהלך תקופת זמן זו. אם אתה רוצה לקנות טבעת יהלומים בסגנון אר דקו, כדאי לקנות אותה מסוחר תכשיטים עתיקים מכובד.

יהלומים 'נקי עיניים' יקרים יותר

לבהירות של יהלום יש קשר רב למחירו ולערכו. יהלומים 'נקיים בעיניים' הם נדירים ונמצאים בכל ספקטרום הניקיון. ליהלומים אלו אין תכלילים גלויים ולכן הם יקרים יותר. לעומת זאת, יהלומים עם תכלילים נפוצים יותר ומחירם ישתנה בהתאם. הם נעים בין יהלומים שיש להם מעט מאוד תכלילים לאלה הכלולים בכבדות.

המחיר של יהלומים 'נקי עיניים' תלוי בכמה מהם כלולים בדרגת הניקיון. חלקם נקיים בעיניים בעוד שאחרים לא, ודוחות דירוג GIA מבחינים ביניהם. ככל שטווח ניקוי העיניים גבוה יותר, כך היהלום יהיה יקר יותר. עם זאת, יהלומים נקיים בעיניים עם דרגות ניקיון נמוכות יותר יכולים להיות סבירים יותר. הסיבה לכך היא שיהלומים עם פחות תכלילים נוטים פחות לקבל תכליל גלוי.

בהירות היא היבט מרכזי במחיר של יהלום. תכלילים הם חורים או פגמים זעירים באבן. זה יכול לקרות עקב חשיפה ממושכת למים ולחות. עובש או מפרט של פסולת יכולים להרוס את היהלום ולגרום לו להיראות פחות מושך. סיבה שכיחה נוספת לתכלילים היא פער טבעי בתוך יהלום. הפער הזה יכול להיות מורכב משברים קטנים של היהלום או מהמינרלים שמסביב. הכללה יכולה להתרחש גם כאשר שני גבישים התמזגו ואינם עוד סימטריים לחלוטין.

באופן כללי, יהלום נקי עין הוא זול יותר מיהלום 'חסר פגמים'. אבל כדאי לחפש יהלום נקי עין בדרגת הניקיון הנמוכה ביותר. יהלומים נקיים לעיניים אולי קשה למצוא, אבל הם שווים את העלות הנוספת. אם אתה רוצה יהלום נקי בעיניים, אתה יכול לחסוך כסף על ידי קבלת יהלום בניקיון נמוך יותר. בנוסף לכך, יהלומים נקיים בעיניים הם נדירים וזולים יותר מיהלומים 'חסרי פגמים'.

יהלומים בעלי אישור GIA הם אבני חן מועדפות

בקניית טבעת יהלום, יש חשיבות מכרעת לבחירת אבן בעלת אישור GIA. יהלום זה עבר בדיקות קפדניות כדי לקבוע את מאפייניו הייחודיים. מכיוון שכל אבן שונה, הבהירות, החיתוך והצבע שלה מושפעים כולם מהמתכת היקרה המשמשת להרכבה. יהלומים בעלי אישור GIA נבדקים בזוויות רבות יותר מאשר יהלומים שמורכבים, מה שמקל על זיהוי פגמים.

יהלום מוסמך GIA מגיע עם תעודה עובדתית המפרטת את מאפייניו. תעודה זו מלווה גם בתג פיזי. התעודה תכיל גם קוד זעיר חרוט בלייזר. קוד זה יעזור לך לזהות את היהלום אם הוא יימכר מחדש בעתיד. יהלום מוסמך GIA תמיד יהיה בחירה טובה יותר לטבעת יהלום.

בנוסף להסמכה, יהלומים בעלי אישור GIA פופולריים גם בטבעות אירוסין ותכשיטים אחרים. האיכות הגבוהה שלהם תבטיח שיקירכם ייהנה מהיהלום במשך שנים רבות. בנוסף לטבעות יהלומים, אבני חן באישור GIA מהוות את המתנה המושלמת לחתונה או ליום נישואין. אבני חן מאושרות אלו מגובות בערבות ה-GIA. עם זאת, אבני חן עם אישור GIA גם יקרות יותר מיהלומים לא מאושרים.

גורם נוסף שקובע את ערכו של יהלום הוא הצבע. בעוד שצבעים בהירים יותר מועדפים, רוב היהלומים נחשבים לבעלי עקבות של חום או צהוב. סולם הצבעים GIA משתמש במערכות דירוג שונות לסיווג יהלומים. לדוגמה, יהלומים חסרי צבע הם בדרגת D, בעוד שאבנים בצבע צהוב או חום מדורגות בדרגת Z. סולם דירוג צבעים זה אינו חל על יהלומים בחיתוך מהודר.

יהלומים בעלי אישור GIA

נחשבים לתקן הזהב של התעשייה. בוגרי גמולוגים מה-GIA מתאמנים ולומדים אבני חן מדי יום. הסמכת GIA מבטיחה את הרמה הגבוהה ביותר של דירוג והגנה על היהלום. אם המחיר גבוה מדי, חפשו יהלום שיש לו תעודה נוספת ממעבדה אחרת. על ידי כך, אתה יכול להשיג יהלום יפה במחיר נמוך יותר.

אמנם בעבר היה קשה למצוא יהלומים בעלי אישור GIA, אך כעת קונים יכולים לבדוק מחירים באינטרנט. ניתן למצוא יהלום עגול 1 קראט עם חיתוך מעולה ובהירות VSS במחיר תחרותי. אבני חן עם אישור GIA הן אבני החן המועדפות בטבעות יהלומים מכמה סיבות. הם בדרך כלל איכותיים ועמידים יותר מיהלומים שנרכשו ממקורות לא מוסמכים.

הם יותר יקרים

ליהלומים מאפיינים רבים שהופכים אותם לבחירה פופולרית בכל הקשור לרכישת תכשיטים. בהירות, צבע, חיתוך וקראט כולם ממלאים תפקיד חשוב בקביעת המחיר של יהלום. בעוד שיהלומים רבים הם ללא רבב ונקיים בעיניים, לא כולם כן. יהלומי שמפניה ויהלומי קנרי צהוב בהיר נמוכים במחירים מיהלומים ורודים וכתומים, ולעתים קרובות צבעים אלו נתפסים כטרנדיים יותר מיהלומים לבנים מסורתיים. לקחת את הזמן שלך לשקול את האפשרויות שלך חשוב ומומחה יהלומים יכול לעזור לך לבחור את המושלם.

לא ניתן לקנות יהלום ב-90% מערכו הקמעונאי, ולכן חשוב לזכור שלא רק איכות היהלום תעלה בערכו. תצטרך גם לשקול את העלות של מס זהב, סחורות ושירותים, וביצוע חיובים כדי להקל על עיבוד היהלומים. בסופו של דבר, ייתכן שהיהלומים שאתה רוכש לא שווים את מה שאתה משלם עבורם.

טרנדים בתכשיטים

יכולים להיות יקרים. בעוד שתכשיטי טרנדים עשויים להיראות אטרקטיביים, ייתכן שהם לא יהיו שווים את הכסף שלך בעתיד. תכשיטי טרנד חייבים להיות של מעצב על ולהכיל יהלומים איכותיים. תכשיטים קלאסיים של מעצבי על הם כמעט תמיד השקעה טובה. איכות היהלומים, החיתוך והניקיון חשובים בקביעת ערך המכירה החוזרת שלו. יתר על כן, צורות קלאסיות של יהלומים נוטות לשמור על ערכן טוב יותר מאלה האופנתיות.

אם אינך יכול לעמוד בעלות של טבעת יהלום מעוצבת, שקול לקנות מוכנה. רכישת יהלום מקמעונאי שמציע ערבות להחזר כספי למשך 30 יום היא האפשרות הטובה ביותר. יתרה מכך, אם אין לך זמן לקנות את הטבעת הטובה ביותר, תמיד תוכל לקנות אותה מחנות מקוונת עם מדיניות החזרה של 30 יום.

מלבד חיסכון בכסף

חשוב לזכור שיהלומים טבעיים יקרים מאוד. אלא אם כן אתה מוכן להשקיע סכום כסף משמעותי, אתה חייב להיות בטוח שאתה מוכן לעמוד מאחורי ההשקעה שלך. יהלום טבעי, לעומת זאת, יכול לרדת במהירות ויהיה שווה פחות מההשקעה המקורית שלך. קנייה של משהו שאתה אוהב תבטיח שלא תתחרט על ההשקעה.

מה היה לנו עד עכשיו?