מגזין לייף סטייל

תהליך השתלת שינייים איך זה עובד?

תהליך השתלת שיניים כולל שימוש בעמודי מתכת להחלפת שיניים חסרות. קיימים כיום מספר סוגי שתלים. המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על תהליך הייעוץ, הניתוח עצמו ותהליך הטיפול לאחר מכן. קבלת תחליף קבוע לשן או שיניים חסרות היא דרך מצוינת להחזיר את החיוך שלך. מערכת שיניים מלאה אינה בלתי אפשרית הודות להליך זה. עם זאת, התהליך אינו פשוט כפי שאתה עשוי לחשוב. הנה כמה טיפים לעבור את כל התהליך.

השתלת עצם

אם איבדת לאחרונה שן, בוודאי תהיתם אם תצטרכו לעבור השתלת עצם במהלך תהליך השתלת השיניים. למרות שהליך זה אינו נחוץ מיד לאחר אובדן שיניים, הוא נחוץ לעתים קרובות מסיבות שונות. חשוב שתהיה כמות מספקת של מסת עצם על מנת לתמוך בשתל, שכן שן ללא מסת עצם מספקת לא צפויה להתמזג כמו שצריך לעמוד. השתלת עצם יכולה להתבצע לפני תהליך התקנת השתלת שיניים, או לאחר עקירת השן. חשוב לציין שלאחר איבוד שיניים מסת העצם עלולה להידרדר, אם יש טראומה או זיהום.

תהליך השתלת עצם שיניים

בדרך כלל אינו כואב עבור המטופל, אם כי הוא עלול להיות לא נוח, במיוחד אם הוא מבוצע בשני מקומות. חשוב לקחת תרופות שנקבעו ולעקוב אחר כל ההוראות לאחר הניתוח כדי למזער את אי הנוחות. רוב החולים שעוברים השתלת עצם דנטלית מקבלים הרדמה מקומית, אך חלק מהרופאים מציעים גם הרגעה. בהתאם למורכבות ההליך וכמות העצם הדרושה, ייתכן שתידרש הרדמה כללית.

לאחר השלמת ההליך, העצם המושתלת תונח על עצם הלסת ותתפור למקומה. זה יכול לקחת כשלושה עד ארבעה חודשים עד שהשתלת העצם תתרפא במלואה. לאחר מכן, תצטרך להמתין מספר חודשים לפני שתוכל לעבור את ניתוח ההשתלה. נדרשת פגישת מעקב מדי כמה חודשים כדי לוודא שהשתל נמצא במקום ותהליך ההשתלה עובר בצורה חלקה ככל האפשר.

מלבד הליך ההשתלה, לעיתים קרובות יש צורך בהשתלת עצם כדי להחזיר את הלסת לצורתה המתאימה. אובדן עצם יכול להוביל לבעיות בריאותיות אחרות כמו מחלות חניכיים ומחלות לב, ולכן יש צורך לייצב את הלסת כדי למנוע נזק נוסף. הליכי השתלת עצם משפרים את סיכויי המטופל לעבור הליכי שיקום אחרים. השתלת עצם דנטלית יכולה גם למנוע מעצם הלסת להיחלש ולהידרדר בעתיד.

יִעוּץ

ייעוץ להשתלות שיניים הוא חיוני כדי לקבוע אם אתה מועמד טוב להליך. פגישה זו תכלול סקירה של רופא השיניים של ההיסטוריה הרפואית שלך, צילומי רנטגן והתרשמות. הרופא גם ייצור תוכנית טיפול המבוססת על הפרטים של המקרה שלך. לאחר שאישרת את תוכנית הטיפול שלך, תצטרך לבקר במרפאת שיניים לצורך ההליך בפועל. להלן שלבי תהליך הייעוץ להשתלות שיניים.

בייעוץ הראשוני, רופא השיניים שלך יצלם צילומי רנטגן של הפה שלך, כמו גם רשימה של תרופות שאתה נוטל. כמו כן, תקבלו טביעות של השיניים כדי לעזור לרופא השיניים לתכנן את ההליך. אם יש לך אובדן עצם נרחב, הרופא שלך עשוי להמליץ ​​על השתלת עצם לפני ביצוע ההליך. בנוסף, רופא השיניים שלך ישתמש בסריקת Cone Beam CT כדי להעריך את מצב עצם הלסת שלך, כמו גם את מצב השיניים והלסת שלך. במהלך ההליך תיווצר עבורך תותבת זמנית.

ברגע שלרופא השיניים שלך תהיה תמונה ברורה של החיוך שלך, הוא או היא יקבעו בדיקת CT. עלות סריקת ה-CT היא 100$, אבל היא שווה את זה. רופא השיניים שלך יסביר את ההליך ויסביר את העלויות הכרוכות בכך. כדאי גם לדעת שבדיקת CT אינה כלולה בעלות הליך ההשתלה. עם זאת, הייעוץ הראשוני אינו כרוך בתשלום. עם זאת, תצטרך לשלם את העלויות עבור תהליך ההשתלה לאחר הייעוץ.

על מנת להשלים את תהליך השתלת השיניים, תצטרכו לעבור התייעצות עם רופא השיניים. הייעוץ יאפשר לך לשאול כל שאלה אחרונה שיש לך ולדון בכל חשש דחוף אחר שיש לך. רופא שיניים טוב ישתף אתכם בסיפורי הצלחה רבים, אז הקפידו לשאול על הניסיון הקודם שלו. בכל הנוגע להשתלות שיניים, רופא שיניים טוב יספר לכם על ההצלחות שלו וכיצד השיג אותן.

כִּירוּרגִיָה

אם חסרה לך שן, ייתכן שתצטרך לעבור ניתוח להשתלת שיניים. ההליך כולל הוצאת שן טבעית והחלפתה בשתל. במהלך תהליך זה, מנתח הפה עשוי לספק לך הרגעה IV, אשר תבטיח כי נוח לך במהלך ההליך. ההליך יכלול קידוח העצם עבור הבורג והנחת השתל. מנתח הפה שלך ימקם אז תמיכה מעל השתל, מה שמאפשר לרקמת החניכיים שלך להחלים ולקבל גישה לשן החדשה.

לאחר ניתוח השתלת שיניים, אתה עלול לחוות דימום קל, נפיחות וחבורות. רופא השיניים שלך עשוי להמליץ ​​לך לדבוק במזונות רכים ולהימנע ממזונות קשים או חמים עד שתתאושש לחלוטין. ייתכן גם שתקבל אנטיביוטיקה כדי לעזור בתהליך הריפוי. שימוש בטבק עלול להגביר את הסיכון לזיהומים ועלול להכתים את השיניים. היגיינת פה טובה חשובה גם עבור השתלות שיניים. כדאי לצחצח שיניים ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע. הקפידו להימנע מעישון, לעיסת סוכריות קשות וחומרים אחרים העלולים לפגוע בשתלים דנטליים.

לאחר ניתוח השתלת שיניים, יהיה עליך לעקוב אחר כמה הנחיות לאחר הניתוח. אתה עלול לחוות קצת כאב ונפיחות, אבל זה יעבור תוך מספר ימים. במהלך תהליך הריפוי, אתה יכול לקחת תרופות כאב ללא מרשם כדי להקל על אי הנוחות שלך. אנטיביוטיקה תירשם גם על ידי מנתח הפה שלך לבריאותך. בהתאם לצרכים שלך, ההליך עשוי לדרוש רק ביקור אחד. רופא השיניים עשוי גם לרשום לך כתר זמני ללבוש עד שתתרפא כראוי.

במהלך ההליך, כירורג הפה והלסת שלך יבצע בדיקה גופנית ויבצע CT קרן קונוס תלת מימדית. אם יש אזורים חסרים, ייתכן שיהיה צורך בהשתלת עצם. בדרך כלל, להשתלת העצם נמשכת ארבעה עד שישה חודשים להחלים. לאחר החלמת השתל, השתל יונח. לאחר מכן, יוצבו השיניים החלופיות הקבועות. ואתה תהיה בדרך לחיוך טוב ובריא יותר.

טִפּוּל עוֹקֵב

מעקב אחרי ההליך הוא קריטי לתוצאות מוצלחות של השתלות השיניים שלך. עליך להתקשר למומחה להשתלות שיניים שלך כדי לדון בכל החששות שעלולים להיות לך. המומחה שלך יציע גם הנחיות ספציפיות לניקוי השיניים שלך, כולל כיצד לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי לאחר ההליך. להלן כמה טיפים לטיפול לאחר השתלות שיניים. טיפול לאחר השתלות שיניים הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך הכולל. פעל לפי ההנחיות הבאות לקבלת התוצאות הטובות ביותר. בתקווה, תקופת ההחלמה שלאחר ההשתלה תעבור בצורה חלקה ככל האפשר.

היגיינת פה נכונה חיונית לתהליך הריפוי. כדי למנוע זיהום, השתמש במי פה כלורהקסידין, ושטוף את הפה עם מי מלח חמימים ארבע עד חמש פעמים ביום, לאחר הארוחות. היו עדינים עם מי הפה הללו ואל תרחצו אותם במרץ באזור הניתוח. כדאי גם להימנע מלעיסת השתל או שימוש בקשית למשך שבוע או יותר. טיפול לאחר חשוב לא פחות מאשר בתהליך הריפוי הראשוני.

נטילת משככי כאבים לפני ההליך היא רעיון טוב. חלק מרופאי השיניים רושמים משככי כאבים ללא מרשם שניתן ליטול לאחר פגה חומר ההרדמה. לאחר מכן, אתה עלול לחוות מעט דימום, אך הוא לא אמור להיות חמור.

בעוד שרופא השיניים שלך עשוי לרשום אנטיביוטיקה ומשככי כאבים, הקפד לעקוב אחר הוראותיו.

במידת האפשר, הימנע מאכילת מזון מוצק

במשך 24 עד 48 השעות הראשונות לאחר ההליך. מזון רך הוא הטוב ביותר בשלבים המוקדמים של ההתאוששות. עם זאת, עליך לצחצח שיניים לאחר הארוחות, מכיוון שחלקיקי מזון עלולים לגרום לבעיות בשתל הדנטלי שלך במהלך תהליך הריפוי. שימוש בקשית עלול להפריע לאתר הניתוח ועלול לגרום לזיהום. במקום זאת, השתמש בכף או קשית כדי לשתות נוזלים. כדאי גם להימנע מעישון במשך שלושה ימים.

ישנם מספר סוגים של טיפול לאחר להשתלות שיניים. נפיחות שכיחה לאחר ההליך, והיא מתרחשת בדרך כלל ביומיים הראשונים. ניתן למרוח חבילות קרח עטופות במגבת 20 דקות על, 10 דקות כבוי, למשך כעשרים דקות. לאחר 24 שעות, לחפיסות הקרח לא תהיה יותר השפעה. אתה יכול להחיל חום לח כדי לעזור עם נפיחות, או אולי אפילו תוכל לחזור לניסיון שני.

מה היה לנו עד עכשיו?