מגזין לייף סטייל

7 סימנים לכך שאתה צריך מדרסים

מדרסים יכולים לעזור להקל על כאבי כף הרגל. בהתאם לסוג, הם עשויים לסייע בהפחתת הסימפטומים של בוניון או פלנטר פאסייטיס. הם עשויים גם להקל על אי הנוחות הקשורה לכאבים בכף הרגל. אלו הם רק 7 מהסימנים הרבים לכך שאתה עשוי להזדקק למדרסים. למידע נוסף, קרא מאמר זה. זה ייתן לך מידע נוסף על היתרונות הרבים של שימוש במדרסים לנעליים. להלן כמה מהסימנים לכך שאתה עשוי להזדקק למדרסים.

אלו הם 7 הסימנים של צורך במדרס

– הנעליים שלך כבר לא מתאימות

– כף הרגל שלך מרגישה קהה

– כף הרגל שלך לא מקבלת מספיק דם בזמנים מסוימים

– חווית כאב במפרק אחד או יותר

– אתה חווה כאב בשריר אחד או יותר

– חווית תחושת צריבה או עקצוץ בכפות הרגליים

כאבים בכף הרגל

אם יש לך כאבים בכף הרגל, סביר להניח ששמעת שמדרסים שנרכשו בחנות לא עוזרים. מדרסים אלה בשוק ההמוני עשויים לעתים קרובות מחומרים באיכות נמוכה יותר, ולמרות שהם מתיימרים לתמוך בקשת שלך, הם למעשה מעכבים את המכניקה הטבעית של כף הרגל שלך. מדרסים אורתוטיים מותאמים אישית מספקים רמה גבוהה יותר של תמיכה בקשת. אם אינך חש בנוח עם מדרסים שנרכשו בחנות, כדאי להתייעץ עם רופא פודיאטר כדי לקבוע איזה סוג יתאים לצרכים שלך.

במקרים מסוימים, הכאב עלול להיגרם ממשהו פשוט כמו הנעלה לא תקינה. חלק מהאנשים פעילים יתר על המידה, ולכן נעילת נעליים מתאימות יכולה להפחית את כמות הכאב שהם חווים. אם אתה עדיין חווה כאב, כדאי לשקול ללבוש מדרסים בולמי זעזועים כדי להפחית את ההלם. אורתוטיקה של ד"ר שול היא דרך מצוינת להקל על בעיה זו. אם הכאב נמשך, עליך לפנות לרופא לאבחון נכון. אם כאבי כף הרגל שלך נובעים מפציעה או מצב אחר, מומלץ לנעול נעליים תומכות או לבצע תרגילים בעלי השפעה נמוכה.

מספר סיבות נפוצות לכאבים בכף הרגל כוללות התאמה לקויה של הנעל, נעליים שקשה להתאים או רגליים עמוסות מדי. לעתים קרובות, הסיבה לכאבים בכף הרגל היא בעיה בסיסית בכף הרגל. למרבה המזל, אורתוטיקה בהתאמה אישית יכולה לפתור את הבעיות הללו, ולאפשר לך להמשיך לחיות את החיים שאתה אוהב. אבל מה אם אתם סובלים מכאבים בכף הרגל מסיבה שכיחה יותר? אם אינך בטוח מה לעשות בנידון, אולי תרצה להתייעץ עם פודיאטר.

בנוסף לכאבים בכף הרגל, ייתכן שתצטרכו גם לשקול אם אתם חווים או לא סובלים מהתקפת כפות הרגליים. אם יש לך תנועת קשת מוגזמת, הנעליים שלך עלולות להיות לא מאוזנות, וזה גורם לכאבים בכף הרגל? ניתן לתקן את הבעיה באמצעות מוסיף אורתוטי. הנעלה מתאימה ותוספות אורתוטיות יכולות למנוע כאב ואי נוחות, ואף עשויות להפחית את הסיכון שלך ליפול או להיפצע.

בוניונים

אם אתה מבחין באחד או יותר משבעת הסימנים הללו שצריכים מדרסים, הגיע הזמן להתחיל ללבוש אורתוטיק. ההנעלה שלך היא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר בגרימת חבטות. נשים לרוב נועלות נעליים עם קופסת אצבע מחודדת, מה שעלול להחמיר את המצב. למרבה המזל, מדרסים יכולים לעזור לתקן את חוסר האיזון הזה. בנוסף לתמיכה בקשת, תוספות אורתוטיות יכולות גם לשפר את תפקוד כפות הרגליים.

ראשית, תבחין בבליטה במפרק בין הבוהן הגדולה שלך לעצם המטטרסלית הראשונה. בליטות אלו נגרמות על ידי עצם או רקמה שזזו ממקומה במפרק ה-MTP. כתוצאה מכך, הבוהן הגדולה הופכת לכפופה לכיוון שאר האצבעות, מה שגורם להתפתחות העצם על כף הרגל. אם לא מטפלים בהם, בוניונים עלולים לגרום לכאבי תופת.

בנוסף למדרסים, הנעליים שלך גם יסייעו להקל על הכאב והדלקת הקשורים לחרדות. נעילת נעליים בעלות אזור אצבעות רחב מסייעת במניעת התפתחות חבטות. בנוסף, אם הנעליים שלך צמודות מדי, אתה עלול למצוא הקלה בתרופות אנטי דלקתיות. עם זאת, במקרים חמורים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח. לכן, אם הנעליים שלך לא עוזרות לך להרגיש בנוח, זה הזמן לפנות לרופא.

עקבים גבוהים עלולים להוביל לחבטות. נעליים אלו עלולות לגרום לבוהן הגדולה ליפול מהיישור, ולהכריח אותה לתוך החלק הקדמי של הנעל. נשים נוטות יותר מגברים לפתח חבטות, אבל כל מצב שמפריע לפעילות היומיומית שלהן הוא סיבה לטיפול. הכאב והעיוות עלולים להקשות על הליכה או פעילות גופנית כלשהי. כתוצאה מכך, עדיף לקבל חוות דעת מקצועית כדי להימנע מסבל מחבטות.

Plantar fasciitis

אם חווית כאב בעקב ובקשת כף הרגל שלך, ייתכן שתצטרך מדרסים כדי לטפל בדלקת הצמחים שלך. בעוד שאצטמינופן, הידוע גם בשם Tylenol, אינו מקל על דלקת, הוא כן מקל על כאבים. סד שוק הוא אפשרות טיפול נוספת עבור פלנטר פאסייטיס, שכן הוא עוזר למתוח את שרירי השוק ולשמור על מנח כף הרגל המורחבת עם אצבעות כף הרגל כלפי מעלה.

בניגוד לתוספות ללא מרשם, אורתוטיקות מותאמות אישית מעוצבות כך שיתאימו לצורת כף הרגל שלך ולבעיה הספציפית שיש לך. קניית מדרסים שמתאימים כמו שצריך היא השקעה בבריאותך ועשויה לחסוך לך כסף בטווח הארוך. עם זאת, ישנם מספר יתרונות לאורתוטיקה בהתאמה אישית. קודם כל, הם מספקים תמיכה נוחה ובלימת זעזועים. בנוסף, הם מונעים פרונציה יתר, שעלולה לגרום לדלקת כף הרגל.

אנשים עם רגליים שטוחות נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח פלנטר פאסייטיס. רגליים שטוחות נוטות לכפות רגליים שטוחות. אנשים עם קשתות גבוהות נמצאים בסיכון גם כן, כי לחץ מוגזם מופעל על הכדורים והעקבים של כף הרגל בעמידה. גורמי הסיכון הנפוצים האחרים לדלקת כף הרגל הם עודף משקל או נעילת נעליים לא מתאימות. הלחץ המופעל על העקב והכדור של כף הרגל בריצה והליכה הוא גם גורם סיכון מוגבר.

חולים עם תסמינים חמורים של פלנטר פאסייטיס צריכים להתייעץ עם ספק שירותי בריאות מיד. במהלך הייעוץ הראשוני, ייתכן שהרופא שלך ירצה לערוך סדרה של בדיקות כדי לשלול גורמים אפשריים אחרים לכאבים בכף הרגל. הם עשויים גם להמליץ ​​על מתקן מתקן והקרח את כף הרגל הפגועה כדי להפחית את הכאב ולשפר את הבריאות הכללית. עם זאת, אם מצבך אינו חמור מדי, ייתכן שתזדקק לטיפול ביתי בלבד. בימים הראשונים, כדאי להתמקד במתיחות ובמנוחה, ולנסות להגביל פעילויות עם השפעה חזקה.
סימנים לכך שאתה צריך מדרסים

יבלות

מה זה יבלות? יבלות הן רקמה מעובה ומתה שנוצרת על הכדור והתחתית של כפות הרגליים. הם עלולים להתפתח בגלל מצב כף הרגל הבסיסי או הנעלה לא תקינה, כגון נעלי עקב. אנשים מסוימים עשויים גם להיות מועדים להיווצרות יבלות עקב המבנה הפיזי הטבעי שלהם. לאנשים מבוגרים יש פחות רקמות שומניות בעור, מה שעלול לגרום להיווצרות יבלות על כדור כף הרגל.

ספק שירותי בריאות ישאל ככל הנראה על התסמינים וההיסטוריה הרפואית שלך. הוא או היא עשויים לבצע בדיקה גופנית. הם יבחנו את העור שלך מקרוב ועשויים לשאול על הנעליים שלך ובאיזו תדירות אתה מתאמן. ניתן להזמין בדיקות מעבדה, אך לעתים נדירות הן נחוצות. הטיפול תלוי בחומרת המצב, בסימפטומים ובגילך ובבריאותך הכללית. הרופא שלך עשוי לרשום עבורך מדרסים. אם הרופא שלך ממליץ לך להשתמש באורתוטיק, תצטרך ללבוש אותו לפחות שבועיים.

בנוסף לנעילת נעל רכה ונוחה, כדאי לנסות להפחית את הלחץ המופעל על כף הרגל. שימוש בפצצת כף הרגל או אבן ספוג באמבטיה יכול לעזור להסיר יבלות ולרכך עור עבה. מריחת קרם לחות על היבלות שלך יכולה לעזור לרכך את העור המעובה. גרביים עבות יכולות לעזור להפחית את החיכוך ולתת לך ריפוד נוסף בין אצבעות הרגליים. אם שיטות אלו אינן עובדות, פנה לרופא או לרופא כף הרגל.

אורתוטיק מותאם אישית יכול לעזור לך לשלוט בלחץ ובמשקל מוגזמים על אזור הקאלוס. אורתוטיקה בהתאמה אישית יכולה גם לעזור לך להימנע מנעילת נעליים לא נוחות המחמירות את היווצרות היבלות. הם בדרך כלל מעוצבים כדי לתקן ביומכניקה לקויה של כף הרגל ולעודד ניידות מטטרסלית ראשונה נכונה. ייתכן שתוכל גם לקנות מדרסים מהמדף שנותנים לך ריפוד והקלה נוספים. חתך או כרית מטטרסל הממוקמת ליד היבלת עשויה להיות מועילה.

כאב גב

אם סבלתם מכאבי גב כרוניים, כדאי לשקול להרכיב מדרסים. הם יקלו על הכאב וישפרו את סגנון ההליכה שלך. המטרה של לבישת מדרסים היא להפחית את הלחץ על הגב התחתון, מה שמקדם התאוששות הדרגתית מכאבי גב. זוג מדרסים טוב יכול להחזיק מעמד בין שנה לחמש שנים. עם זאת, אם אתם פועלים על בטון, כנראה שלא תרצו להשקיע ברכישה כה יקרה.

אם אתה סובל מכאבי גב, אולי תרצה לדבר עם הרופא שלך כדי לקבוע את הגורם לכאב. ייתכן שהנעלה שלך תורמת לכאב. הנעליים הטובות ביותר לכאבי גב הן אלה עם תחתית יציבה, חלקן ריפוד קל וקצת תמיכה. הימנע מנעליים דקיקות. אם יש לך כף רגל שטוחה, ייתכן שיהיה צורך בנעל בקרת תנועה או בנעל יציבות. אורתוטיקה עשויה להועיל גם כן.

במחקר אחד, מתגייסים צבאיים דיווחו על פחות כאבי גב תחתון כאשר הותקנו להם מדרסים. עם זאת, השפעה זו לא אושרה באוכלוסייה הכללית. רק ספורטאים מקצועיים הראו שיפורים משמעותיים. אמנם אינכם יכולים להיות בטוחים ב-100% שמדרסים יעזרו לכם, אך היתרונות שבהם עשויים להיות שווים את ההשקעה. מדרסים אלו נועדו להפחית כאבי גב, ויכולים לעזור לך לבצע ביצועים טובים יותר.

מה היה לנו עד עכשיו?