מגזין לייף סטייל

סוגי השתלות שיניים – יתרונות וחסרונות של שתלים דנטליים זירקוניה

במאמר זה תלמדו על הסוגים השונים של השתלות שיניים, כולל שתלים דנטליים Subperiosteal, Endosteal ו-Zirconia.
שתלי זירקוניה הם סוג של שתל ללא מתכת. שתלים אלו הם הסוג הנפוץ ביותר של השתלות שיניים
ויש להם יתרונות רבים. שתלים דנטליים זירקוניה הם נטולי מתכות ומהווים בחירה מצוינת למי שלא מעוניין בשיניים ממתכת.

שתלים אנדוסטאליים

בהשוואה לגשרים ותותבות מסורתיות, השתלות שיניים אנדוסטאלית הן הרבה פחות פולשניות.
למעשה, הם יכולים להחזיק מעמד כל החיים עם טיפול נאות. הם לא רק משחזרים את החיוך שלך, אלא גם מקלים על הלעיסה. והם אף פעם לא נרקבים כמו שיניים טבעיות. בעוד ששיעור ההצלחה של השתלות שיניים משתנה מאוד ממקרה למקרה, הוא בדרך כלל בין 90 ל-95 אחוז. על המטופלים להקפיד על היגיינת הפה לאחר הליך ההשתלה שלהם כדי למנוע זיהום ודלקת חניכיים.

במהלך ההליך, כירורג פה קהה את החניכיים ויחשוף את עצם הלסת.
לאחר מכן, הם יקדחו חור בעצם הלסת כדי להטביע את השתל האנדוסטאלי. לבסוף, הם יסגרו את המסטיק מעל עמוד השתל כדי למנוע זיהום ולקדם ריפוי תקין. לאחר ההליך, אתה צריך לצרוך מזון רך במשך שבוע או שבועיים, בזמן שהחניכיים שלך מתרפאים. לאחר השלמת תהליך הריפוי, מנתח הפה שלך יסיר את התפרים וימליץ על הוראות מסוימות לטיפול לאחר.

שתלים תת-פריוסטאליים

השתלת שיניים תת-פריוסטלית היא אופציה למי שלא רוצה לעבור הליך של שיקום פה מלא.
היתרונות של שתלים subperiosteal הם רבים.
יתרה מכך, הם אינם מחייבים את המטופל לעבור השתלת עצם מקיפה.
הם גם זולים מאוד. אבל יש כמה חסרונות הקשורים אליהם. להלן דיון על היתרונות והחסרונות של השתלות שיניים תת-פריוסטאליות.

בשביל השתלה תת-פריוסטלית מוצלחת, אתה צריך להיות בעל עצם לסת טובה מספיק.
למעשה, עצם הלסת שלך חייבת להיות בעובי של לפחות 5 מילימטרים.
לאחר קבלת טביעת עצם הלסת, ניתן להניח מעליה את השתל.
בניגוד לשתלים קונבנציונליים, שתלים תת-פריוסטאליים אינם נראים עד שהם מתרפאים. תהליך הריפוי מהיר יחסית. לאחר שהשתל נמצא במקומו, ניתן להשתמש בשיניים תותבות נשלפות.

שתל דנטלי תת-פריוסטאלי עשוי ממסגרת מתכת שמתחברת לעצם הלסת שלך מתחת לחניכיים. עמודי מתכת קטנים מחוברים למסגרת המתכת. עמודי מתכת אלו מעגנים את השיניים החלופיות. אם חסרות לך מספר שיניים, שתל תת-פריוסטאלי עשוי להיות האפשרות הטובה ביותר עבורך. אם שקלת את ההליך, שקול את היתרונות והחסרונות הללו. היתרונות של שתלים תת-פריוסטאליים הם רבים.
למאמר מקצועי בנושא השלב הראשוני של תהליך השתלת שיניים

שתלי זירקוניה

שתלים דנטליים העשויים מחומרי זירקוניה אושרו על ידי ה-FDA בשנת 2011,
ונמצאים בשימוש באירופה כבר למעלה מעשור. שתלים אלו מספקים תאימות ביולוגית ויציבות מצוינים, אך אינם מתאימים לכל מטופל. הם עשויים להיות אפשרות טובה יותר עבור תרחישים קליניים ספציפיים. הנה מה שאתה צריך לדעת לפני שאתה בוחר סוג זה של חומר. נתחיל עם היתרונות והחסרונות של השתלת שיניים זירקוניה.

ראשית, זירקוניה תואמת ביולוגית. הוא עמיד בפני קורוזיה כימית ובעל ספיגה נמוכה של חיידקים. הוא גם אינו מוליך חשמל או חום. בנוסף, זירקוניה היא ביואינרטית, כלומר היא לא תגרום לתגובה כימית או תנדוד לאתרים אחרים בגוף. בסופו של דבר, זה אומר ששתל דנטלי זירקוניה ישמור על בריאות הפה של האדם.

יתרה מכך, לזירקוניה תכונות אינטגרציה מצוינות בהשוואה לטיטניום. ניסוי פרה-קליני גילה כי שתלי זירקוניה מתפקדים טוב כמו שתלי טיטניום. תוצאות אלו מעודדות, אך נדרש מחקר נוסף כדי לקבוע אם שתלי זירקוניה יעילים באותה מידה. חשוב לציין כי התוצאה הקלינית של שתלי זירקוניה משתנה, בהתאם לסוג חיית המחקר ומצב הטעינה שלה.

סוגי השתלות שיניים

שתלי זירקוניה הם ללא מתכות

מטופלים שאינם אוהבים את מראה המתכת יכולים לבחור בחלופה נטולת טיטניום, ויש רופאים המעדיפים השתלת שיניים זירקוניה. חומר זה אינו משחית, וזה אידיאלי עבור חולים עם אלרגיות או רגישות למתכת. לאופציה נטולת מתכת יש גם יתרונות נוספים. זה תואם ביולוגי, כלומר הוא תואם לגוף. מטופלים יכולים להשתמש בשתל מסוג זה ללא כל השפעות רעות.

ד"ר מיי משתמש כמעט בכל שתלי הזירקוניה, אבל יש לו מועדפים. הוא ביצע במקום יותר ניתוחי שתלים ללא מתכת מכל רופא שיניים אחר. הוא מכיר את המותגים השונים ואת המפרט הטכני של החומרים השונים המשמשים להשתלות שיניים. למעשה, הוא הכניס יותר מאלפיים שתלים דנטליים ללא מתכת במרפאתו, ורבים מהם נתמכים על ידי ה-FDA. יתרונות אלו הופכים שתלים דנטליים זירקוניה לאופציה טובה יותר.

מטופלים עם חניכיים דקות מעודדים לשקול השתלת שיניים זירקוניה כחלופה להשתלת שיניים טיטניום. מטופלים עם חניכיים דקות נוטים לנסיגת חניכיים, ושתל זירקוניה לא יראה את הצל הכהה של שתל הטיטניום. מכיוון שהשתלים לבנים, המטופלים לא יצטרכו לדאוג לגבי חניכיים בצבע אפור-ירוק לאחר ההליך. יתר על כן, הם לא יצטרכו לדאוג שהמתכת תחליד או תשפיע על טעמו של המטופל.

שתלי זירקוניה יקרים יותר משתלי טיטניום

הסיבה הנפוצה ביותר לכך שתלי זירקוניה יקרים יותר מאלו של טיטניום היא בגלל עלות הייצור של תותבות שיניים אלו. עלות שתלי זירקוניה גבוהה בכ-30% משתלי טיטניום. עם זאת, זה עדיין מחיר סביר לשלם עבור האיכות המשופרת של התותבות הללו. בעוד שתלי טיטניום יש יתרונות רבים על פני זירקוניה, הם יקרים יותר.

למרות שטיטניום הוא הבחירה הפופולרית ביותר עבור השתלות שיניים, יש אנשים שמודאגים מהקו האפור סביב בסיס הטיטניום. בסיס קרמי לא יראה דרך רקמת חניכיים דקה או עצם, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור מטופלים רבים. זירקוניה גם עמידה יותר מטיטניום, אבל היא יכולה להיות רגישה לשברים מיקרו. חשוב לציין כי שתלי זירקוניה בדרך כלל יקרים יותר מטיטניום.

למרות שתלי טיטניום הם תקן הזהב בהחלפת שיניים, אנשים רבים עוברים לחלופות קרמיות. שתלי טיטניום קלים יותר להצבה, במיוחד אצל אנשים עם צפיפות עצם בריאה. מצד שני, שתלי זירקוניה קשים יותר להצבה מכיוון שהם חלקים בודדים שלא ניתן להניחם לגמרי מתחת לחניכיים. ומכיוון שהם מוצקים, קשה למקם אותם בזווית. המשמעות היא שתצטרך לקבוע מספר פגישות עם רופא השיניים שלך.

שתלי זירקוניה הם אופציה מצוינת למטופלים עם אלרגיות או רגישויות למתכות

כשתל ללא מתכת, שתלי זירקוניה פועלים כשורש השיניים הטבעי של המטופל ואידיאליים עבור מטופלים עם רגישות או אלרגיות למתכות. לפני השתלת זירקוניה, מטופלים עם אלרגיה למתכות יכלו לקבל רק שתלי סגסוגת טיטניום, שעלולים לגרום לפריחה בעור, כאבי שרירים ועייפות. עם השתלת שיניים זירקוניה, מטופלים אלו יכולים ליהנות ממראה טבעי ללא כל חשש.

השתלת שיניים יכולה להוות פתרון קבוע לאובדן שיניים. טראומה או מחלות חניכיים עלולות לגרום לאובדן שיניים. ללא שיניים, החניכיים ועצם הלסת מתחילות לסגת, מה שגורם לבעיות באכילה ובדיבור. שתלים דנטליים נותנים מענה קבוע לאובדן שיניים ומהווים בחירה מצוינת למטופלים עם אלרגיות או רגישויות למתכות. מכיוון שתלי זירקוניה עשויים מחומר זירקוניום טהור, יש להם תאימות ביולוגית מעולה לעצם.

מכיוון שטיטניום היא מתכת, חולים עם אלרגיות למתכות צריכים לדון במצבם עם רופא השיניים שלהם בקיסימי. רופא השיניים באזור קיסימי יעריך בקפידה את כל המתכות המשמשות בהליך שלך כדי לוודא שאינך אלרגי לשום דבר. בנוסף, רופא החניכיים שלך יכול לענות על שאלות שעשויות להיות לך לגבי מימון, הרגעה ודאגות אחרות.

טכניקת הכל על 4

טכניקת All-on-4 להשתלת שיניים היא שיטה מודרנית להנחת שתלים דנטליים. הוא פותח על ידי ד"ר פאולו מאלו, רופא שיניים פורטוגלי שפיתח את ההליך לראשונה בסוף שנות ה-80. הוא עבד עם קבוצת חוקרים כדי לשפר את ההליך, מה שמקל על הנחת שתלים דנטליים בחולים עם עצם חלשה. מאלו פתח מאוחר יותר את מרפאת מאלו, שם ביצע השתלות שיניים רבות. בנוסף לד"ר מאלו, ד"ר אדי סימן ביקר בפורטוגל לצורך הכשרה מעשית.

טכניקת All-on-4 להשתלות שיניים מאפשרת לרופאי שיניים להחליף קשת שלמה של שיניים חסרות ללא צורך בהשתלת עצם. טכניקה זו מנצלת את העצם הזמינה בלסת, ומונעת את הצורך בהשתלת עצם. ד"ר אולה ג'נסן, מחבר ספר הלימוד The Sinus Bone Graft Book, מצא שבטכניקה זו ניתן לטפל ב-95% ממקרי הקשת המלאים ללא השתלת עצם.

שתלים פריוסטאליים

שתלים תת-פריוסטאליים הם חלופה להשתלת טיטניום בצורת שורש. תת-פריוסטאליים ממוקמים על הצמרת והחלקים הצדדיים של הרכס. הצבת שתלים אלו צפויה יותר בלסת התחתונה והמבנה העל עבורם מתוכנן לפני הנחת השתל. יש להם גם קו רוחב גדול יותר מאשר שתלים אנדוסטאליים. ההליך הסאב-פריוסטאלי הוא בדרך כלל התווית בחולים עם שורש קדמי שנוצר בקשת מרובעת.

לצורת השתלת שיניים יש השפעה על יכולתו לעמוד במתח ובמתח. שתלים בעלי צורה חרוטית יציבים יותר בעצם מאשר עמיתיהם הגליליים. על פי מחקר של Hsu וחב', קיים קשר ליניארי בין חוזק השליפה ומומנט ההחדרה, וככל שצפיפות העצם גדולה יותר, חוזק השליפה גבוה יותר. בנוסף, העיצוב המחודד של השתל טוב יותר בדחיסת העצם. זה עוזר לו לעמוד במתח רב יותר מאשר שתלים גליליים רגילים.

העיצוב של שתל דנטלי אידיאלי צריך למקסם את חוזק העיגון בעצם הלסת האנושית ולמזער את ערכי שיא הלחץ בממשק השתל-עצם. תכנון השתל צריך לשלוט ברמת ריכוז המתח בממשק השתל-עצם, מה שיקבע את התגובה הביולוגית של העצם. בשל הדרישות המשתנות של תעשיית השתלות השיניים, העיצובים של מכשירים אלה התפתחו עם הזמן, תוך התחשבות בתגובה הביולוגית הבסיסית של העצם.

מה היה לנו עד עכשיו?