מגזין לייף סטייל

למה כדאי להשתמש מדרסים לכאבים בכף הרגל

מדרס איכותי יכול לספק הקלה לאורך זמן בכאב. זה יכול גם לטפל בפערים באורכי הרגליים ולטפל בהחלקת העקב.
מאמר זה ידון בכמה דרכים לדעת אם אתה צריך מדרסים ובאילו גורמים יש לקחת בחשבון בעת ​​בחירת זוג.
לאחר קריאת המאמר הזה, תהיו מצוידים היטב לקבל החלטה מושכלת לגבי המדרסים המתאימים לכם.

מדרסים מספקים הקלה בכאב

מדרסים הם טיפול פופולרי לכאבי כף הרגל. מדרסים, שנועדו להתאים לנעליים, יכולים לספק הקלה בכאב ויישור כפות הרגליים.
בחירת המדרס המתאים לצרכים שלך תלויה בבעיה הספציפית שאתה חווה עם הנעליים שלך,
וברמת הנוחות. להלן מספר טיפים לבחירת סוג המדרסים הטוב ביותר עבורך.
המשך לקרוא כדי ללמוד עוד על טיפולים אלה. אתה עשוי להיות מופתע ממה שאתה מוצא!

מדרסים מרפדים את העקבים והקשת שלך הם פתרון מצוין לדלקת כף הרגל.
הם מספקים בלימת זעזועים לעקב, והריפוד הרך על הקשת מסייע בהפחתת הלחץ על ה- plantar fascia.
הם יכולים להיות נוחים וידידותיים לתקציב.
סוגים מסוימים תוכננו במיוחד לפעילויות שונות, כגון הליכה וריצה. הם יכולים גם לעזור למנוע או להפחית כאבים בעקב. מדרסים עוזרים לך ללכת ולעמוד בצורה נוחה יותר.

הוספת נעליים עשויה להיות אופציה עבור אנשים הסובלים מכאבים בעקב. רבים מהמוצרים הללו מכילים קפיץ נוחות בעקב.
הקפיץ צריך לשמש כבולם זעזועים. לדגם Tri-Comfort יש ריפוד נוסף בקשת ובעקב. לבסוף, מדרסי Extra Support מיועדים למשתמשים כבדים יותר. בהתאם לסוג הכאב שיש לך, מדרסים יכולים להיות פתרון מצוין לכפות הרגליים שלך.

ישנם שני סוגים עיקריים של מדרסים מגנטיים הזמינים בשוק. מדרסים מגנטיים של Active Comfort נועדו להישאר במקום. הם אינם מכילים תמיכת קשת קשיחה ואינם כוללים אקופרסורה. מדרסים מגנטיים מזויפים יוצרו עם נייר כסף לא ממוגנט המוטבע בחומר המדרסים הקצף. מחברי המחקר לא קיבלו שכר עבור ממצאיהם. מדרסים נועדו לספק הקלה בכאב ולעזור לך ללכת בנוחות.

הם מפחיתים את החלקת העקב

החלקת עקב היא בעיה שכיחה הגורמת לאי נוחות חמורה. חוץ מזה, זה יכול גם להוביל לשלפוחיות. אם העקבים שלך מחליקים, אתה צפוי לפגוע במשהו מתחתיהם ולגרום להשפעה כואבת. למרבה המזל, ישנם מספר פתרונות לבעיה זו. להלן כמה מהדרכים היעילות ביותר להפחתת החלקת העקב. ראשית, ודא שהנעליים שלך מתאימות כראוי. שנית, השקיעו במדרסים המפחיתים את החלקת העקב.

אחת הסיבות השכיחות להחלקת העקב היא נעל לא מתאימה. או שהעקב שלך גדול מדי או קטן מדי עבור הנעל שלך, או שהנעל שלך רחבה מדי. הנעל צריכה להתאים לצורת כף הרגל שלך, כולל צורת האצבעות. אם הנעל שלך רחבה מדי, העקב יחליק מהנעל בתדירות גבוהה יותר. אם אתה נועל עקב צר, צורת העקב תדמה למשולש. אם הנעליים שלך רחבות מדי, בסופו של דבר יהיה לך מרווח בין החלק העליון של העקב שלך לחלק האחורי של הנעל שלך.

סיבה שכיחה נוספת להחלקת העקב היא כף רגל נמוכה. בעיה זו מתרחשת בנעלי דרבי ובנעלי נזיר. כרית לשון עבה יכולה לעזור למלא את הפער. ניתן להוסיף רפידות לשון גם לעור או לנעלי בית. אם אינך יכול להרשות לעצמך מדרס עבה, תוכל לבחור במדרס דק. כך או כך, ודאו שהמדרסים מתאימים כראוי. ניתן להשיג גם זוג נעליים מונעות החלקה, שיעזרו לך למנוע החלקת עקב.

לבסוף, ודא שהמגפיים שלך מתאימים כהלכה. זה ימנע החלקת עקב ובעיות קרסול אחרות. ודא שהמגפיים שלך מתאימים כמו שצריך לפני שאתה קונה אותם. אתה לא רוצה לקבל הפתעות לא נוחות כשאתה מתחיל ללבוש אותם. ותמיד זכרו שהתאמה נכונה חיונית כדי למנוע כאבים ואי נוחות בכף הרגל והקרסול. אם את רוצה להימנע מהחלקת עקב, השקיעי בזוג מדרסים איכותיים שיעזרו לך להפחית את החיכוך ולשפר את ההליכה.
למה כדאי להשתמש מדרסים לכאבים בכף הרגל

הם מטפלים בפערים באורך הרגליים

מטרת המדרסים לאנשים שיש להם אי התאמות באורך הרגליים היא לתקן חוסר איזון על ידי הוספת הרמה ותמיכה לאזורים ספציפיים בכף הרגל. אי התאמות באורך הרגליים שכיחות יותר בילדים, אך עלולות להשפיע על מבוגרים מפותחים לחלוטין. מדרסים עבור אנשים עם הפרש אורך גדול יותר עשויים שלא להיות יעילים. ניתן לטפל בפערים בין אורכי הרגליים הנמוכים משני סנטימטרים באמצעים כירורגיים, אך עבור אלו עם אי התאמה קטנה יותר, הרמת נעליים הניתנת להחדרה או אורתוטיקה מתקנת עשויות להספיק.

אי התאמות באורך הרגליים משפיעות על יותר מ-60% מהאוכלוסייה. לבעיה זו יכולות להיות השפעות מזיקות על ההליכה וההליכה, ומשפיעות על איכות החיים הכללית. סיבות רבות ושונות לאי התאמה באורך הרגליים כוללות עצמות ירך שבורות, תפקוד לקוי של מפרק העצה, מחלה או פציעה. אי התאמות באורך הרגליים עלולות להשפיע על הביומכניקה של הגוף, מה שעלול להוביל לכאבי גב, דלקת פרקים או כאבים בגב התחתון.

אי ההתאמה הממוצעת באורך הרגל היא 5 מ"מ, בעוד שאי התאמה באורך הרגל של חצי אינץ' נחשבת משמעותית מבחינה קלינית. בעיה זו קשורה לרוב לרגל ארוכה, אך מנגנוני פיצוי כגון הטיית אגן או עקמת עלולים לגרום גם לאי התאמה באורך הרגל. בעוד שהדרך המדויקת ביותר להעריך אי שוויון באורך הרגליים היא באמצעות רדיוגרפיה, ניתן להשתמש בשיטות פשוטות כמו סרט מדידה ובדיקה חזותית גם כדי לזהות בעיה זו.

אי התאמות באורך הרגליים עלולות להוביל למגוון רחב של הפרעות שרירים ושלד, כולל יציבה אסימטרית ואוסטיאופורוזיס. עם זאת, אין סף מקובל שממנו אי התאמות באורך הרגליים משמעותיות מספיק כדי לשנות את ההליכה. כתוצאה מכך, יש להתאים מדרסים עבור אנשים עם אי התאמות באורך הרגליים לכל אדם.

הם עוזרים להפחית את ההלם של פגיעת עקב

מדרסים נועדו לספוג זעזועים במהלך פגיעת עקב, כך שהיעילות שלהם תלויה במידה רבה בסוג ההנעלה איתם הם נועלים. במחקר נבדקו ארבעה זוגות נעליים עם מדרסים בולמי זעזועים. על הקרסול הותקנו מדי תאוצה ונמדדה התאוצה הצירית. "הלם פקטור" (תאוצת rms בין 50 ל-150 הרץ מבוטא כפרופורציה של 10 עד 150 הרץ) חושב. מדרסים הפחיתו את ההלם משמעותית, בהשוואה לנעליים בלבד.

מדרסים הבולמים זעזועים במכת העקב עשויים מחומרים בעלי תכונות אלסטיות. הם סופגים אנרגיה במהלך כל מכה ברגל, מפחיתים את הלחץ המופעל על הרקמה הרכה ומפרקי הרגליים. התוצאה היא פחות מתח על הרגליים והרגליים, ומפחית את הסיכון לפציעות נפוצות של שימוש יתר. להלן מפורטים חומרי המדרסים הנפוצים ביותר ויתרונותיהם. בעוד שרוב המחקרים דיווחו על תוצאות מעודדות, חלק מהמחקרים לא הצליחו לספק מספיק ראיות כדי לתמוך בטענות של היצרנים שלהם.

מדרסים הבולמים זעזועים במכת עקב מועילים לכל הרמות של ספורטאים. הם דרך קלה להפחית מתח במהלך האימון ולמנוע פציעות. מדרס בעל ספיגת זעזועים מוגבלת יספק ריפוד נוח אך ריפוד משמעותי יהפוך את הנעל לכבדה יותר וישפיע לרעה על ביצועי הריצה. HealthyStep מפתחת את מוצריה על סמך המחקרים העדכניים ביותר, כך שהם לא נמכרים רק על ריפוד.

מחקרים הצביעו על כך שמדרסים יכולים למנוע ולהפחית את הופעת הכאב כתוצאה ממכת עקב. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף כדי לאשר את הטענות ולקבוע אם מדרסים יכולים להיות בעלי השפעה מזיקה כלשהי על הגוף. השימוש במדרסים עשוי אף לשפר את היציבה ולהפחית את הסבירות לפציעה בברך. למידע נוסף, קרא מאמר זה. זה יעזור לך לקבוע אם מדרסים מפחיתים את הסיכון לפציעות אורטופדיות.

הם בחירה טובה עבור ספורט רב השפעה

מדרסים הם חלק הכרחי בהנעלה ספורטיבית. ספורט בעל השפעה גבוהה דורש מדרסים כדי לרפד את הרגליים ולהפחית את ההשפעה על המפרקים. חלק מהמותגים מרופדים יותר מאחרים, אך לא כולם מספקים את אותה רמת תמיכה. המדרסים של ברוקס הם בחירה מצוינת, ויש להם כמעט ארבעת אלפים ביקורות של חמישה כוכבים. הם מציעים בלימת זעזועים מעולה ועשויים מבד מתיחה לארבעה כיוונים כדי למנוע שלפוחיות וריח. הם מגיעים גם במגוון גדלים, כולל מדרסים לנשים. יש להם גם טכנולוגיה מנדפת לחות, ששומרת על הרגליים יבשות וקרירות.

מדרסים המיועדים לרצים נועדו במיוחד עבור ספורט רב השפעה. Currex RunPro, למשל, הם מתוצרת גרמניה ומיועדים לרצים. מאחר שרצים סובלים מפציעות בברכיים ובכף הרגל, הם פותחו במיוחד כדי להפחית את הסיכון לפציעה. ל-Currex RunPro יש ריפוד משולש-שכבתי הן לעקב והן לכדור כף הרגל. הם עשויים מחומרים איכותיים, כגון במבוק ופחם, ויש להם שכבת פחם באמצע כדי לסייע בשליטה בלחות.

בין אם אתה ספורטאי או סתם אדם ממוצע, מדרסים איכותיים הם חלק חיוני מההנעלה שלך. זוג המדרסים הנכון יכול להציל את הברכיים, הרגליים והקרסוליים שלך מכאבים ופציעות. מדרסים יכולים גם להאריך את חיי הנעליים שלך ולעזור לך להפיק את המרב מהפעילות הספורטיבית שלך. אם אתה ספורטאי מקצועי או פשוט נהנה מפעילויות בעלות השפעה רבה, מדרסים יכולים להיות תוספת שלא יסולא בפז לציוד שלך.

Superfeet מייצרת מגוון של מדרסים שונים שנועדו להחליף תחתונים נשלפים בהנעלה אתלטית. הם גם מותאמים בהתאמה אישית ועשויים לרגליים של נשים. זוג מדרסים טוב יכול להפחית את הלחץ על הקרסוליים, הברכיים וכפות הרגליים תוך מתן אפשרות לעבוד קשה יותר. גורם חשוב נוסף הוא תמיכה בקשת. בעוד שתמיכה בקשת גבוהה היא נהדרת עבור רצים, אנשים מסוימים עשויים למצוא אותם גבוהים בצורה לא נוחה ולא ימצאו אותם נוחים.

מה היה לנו עד עכשיו?