מגזין לייף סטייל

הסרת שיער בלייזר

בעיקרון, הסרת שיער בלייזר היא תהליך של הרס זקיק השיער על ידי חשיפה לפולסים של אור לייזר. שיטה זו שימשה במקור במחקר רפואי במשך 20 שנה, אך בסופו של דבר היא עשתה את דרכה לשוק הצרכני בשנת 1995.

קו ביקיני

הסרת שיער בלייזר לקו הביקיני שלך יכולה להיות דרך טובה להשיג עור חלק וסקסי ללא הטרחה של גילוח או שעווה. התהליך מורכב ממספר טיפולים, המשתנים בהתאם לסוג הלייזר המשמש. מטפל טוב ייצור תוכנית טיפול מותאמת אישית לכל מטופל.

בתור התחלה, תזדקקו לייעוץ מתאים. זה יכלול היסטוריה רפואית קצרה ודיון על המטרות שלך להליך. תצטרך גם לדון באורך הגל ובעוצמת הדופק הטובים ביותר עבור סוג העור שלך. בדיקת טלאי היא גם רעיון טוב, כך שתוכלו לקבל תחושה של המכונה לפני הטיפול הראשון שלכם.

בניגוד לגילוח, שמשאיר שערות חודרניות, הסרת שיער בלייזר יכולה להסיר את השיער מהשורש לצמיתות. זה גם הרבה פחות כואב, מכיוון שהלייזר מכוון ישירות לזקיק. כמות השיער שהוסרה תלויה בגודל האזור, כמו גם בסוג העור.

הגורם העיקרי הנוסף שיש לזכור הוא שהסרת שיער בלייזר לקו הביקיני שלך תדרוש סדרה של מפגשים. יש אנשים שיצטרכו עד עשרה. אחרים יצטרכו רק אחד או שניים. במהלך הטיפול תגלי שמספר הטיפולים יקטן ככל שהעור שלך יהיה סובלני יותר לטיפול.

יהיה עליך לשמור על האזור נקי מחשיפה לשמש במשך שבוע לפני הטיפול הראשון שלך. תצטרכו גם להימנע משימוש במוצרים מבושמים בכבדות על האזור.

יהיה עליך לקבוע מספר ימים בין מפגשי הטיפול שלך כדי לתת לאזור זמן להחלים. ניתן למרוח אלוורה על האזור כדי לעזור בכל נפיחות.

הסרת שיער בלייזר

אזור הערווה

בין אם יש לך הרבה שיער ערווה, או כמות קטנה, הסרת שיער בלייזר היא דרך מצוינת להיפטר ממנו. זה בטוח, נוח ויעיל. זה יכול לעזור לך למנוע שערות חודרניות ולהפחית את הסיכויים של היפרפיגמנטציה.

טיפולי לייזר פועלים על ידי התמקדות בזקיקי השיער שמתחת לפני העור. חשוב למצוא מרפאה המצוידת בטכנולוגיית לייזר. זה גם יכול להיות מועיל להשתמש חבילות קרח כדי להפחית את אי הנוחות.

טיפול בשיער בלייזר ברזילאי הוא בטוח ויעיל. הוא מסיר לצמיתות שיער לא רצוי מקו הביקיני ומאזורים אינטימיים אחרים. זה מאושר על ידי ה- FDA.

בהתאם לכמות השיער ולהעדפות המטופל, הם עשויים להזדקק ליותר מטיפול אחד. מטופלים שיש להם פחות שיער ככל הנראה יזדקקו רק לשלושה או ארבעה מפגשים.

חשוב לעקוב אחר הוראות הטיפול מרופא העור שלך. אם יש לך שאלות לגבי הטיפול בלייזר שלך, פנה למרפאה.

במהלך תהליך הסרת שיער בלייזר, ייתכן שתבחין באדמומיות או גירוי באזור המטופל. ייתכן שתרצה למרוח ג'ל אלוורה כדי להפחית את אי הנוחות. לאחר מכן, עליך להמתין לפחות 24 שעות לפני קיום יחסי מין.

בנוסף, חשוב להימנע משימוש בקרמים דפילטוריים על האזור המטופל לפחות שבועיים לפני הטיפול. זה יעזור לרופא להבטיח שלא תקבלו שערות חודרניות.

טיפול הסרת שיער טיפוסי בלייזר יכול להימשך בין חמש לעשרים דקות. הליכים מסוימים עשויים להימשך יותר משעה.

אורך הפגישה תלוי בכמות השיער המוסרת ובמספר הזקיקים הממוקדים. אם יש לך הרבה שיער, זה יהיה קשה יותר להשיג תוצאה חלקה.

צוואר

להיפטר שיער לא רצוי על הצוואר שלך אפשרי עם הסרת שיער בלייזר. שלא כמו גילוח, הסרת שיער בלייזר היא בטוחה, ללא כאבים ואינה דורשת זמן החלמה.

לפני שתתחיל את הטיפול שלך, הרופא שלך ידון בצרכים שלך ויגיש המלצות לתוכנית הטיפול הטובה ביותר. חלק מהגורמים שישפיעו על מספר הפגישות שתזדקק להן הם גודל אזור הטיפול שלך, סוג השיער שיש לך וגוון העור שלך.

ניתן להשתמש בהסרת שיער בלייזר להסרת שיער ממגוון רחב של תחומים. המקומות הנפוצים ביותר לביצוע ההליך הם הפנים, הגב, החזה והכתפיים.

לייזרים אושרו על ידי ה- FDA כבטוחים ויעילים. מלבד היותו בטוח לחלוטין, התהליך הוא גם מהיר. בדרך כלל, תוכל לבצע את ההליך תוך מספר דקות בלבד. בהתאם לסוג הלייזר שבו אתה משתמש, ייתכן שתחווה אי נוחות מינימלית.

הדבר החשוב ביותר שיש לזכור בעת ביצוע ההליך הוא לוודא שאינך מסובב, מורט או עושה שעווה במשך שבועיים לפני הפגישה. שיטות אלה עלולות לפגוע ביכולתו של הלייזר להסיר את שיערך.

אתה צריך גם להגן על העור שלך מפני השמש ככל האפשר מיד לאחר הטיפול לייזר שלך. אתה צריך ללבוש קרם הגנה עם SPF של לפחות 30 במהלך תקופה זו.

רופא יכול לספק לך הרדמה מקומית כדי להקל על אי הנוחות. אתה יכול גם לקבל emollient תפל או אנטיביוטיקה לטיפול קרום.

רופא עור יוכל לתכנן עבורך את תוכנית הטיפול המושלמת להסרת שיער בלייזר. הדבר החשוב ביותר הוא לעבור בדיקה רפואית יסודית כדי לשלול כל מצב אחר שעלול להפריע להסרת השיער שלך בלייזר.

 

 

תופעות לוואי

בין אם את שוקלת להסיר שיער בלייזר, ובין אם כבר עברת את ההליך, יש כמה תופעות לוואי שכדאי להיות מודעת אליהן. אלה כוללים גירוי קל בעור, שינוי בצבע העור וצלקות. תסמינים אלה אמורים להקל תוך מספר שעות, אך אם אתה נתקל בבעיות חמורות יותר, עליך להתקשר לספק שלך או ללכת ל- A&E הקרוב ביותר.

תופעת הלוואי השכיחה ביותר של הסרת שיער בלייזר היא גירוי בעור. העור עשוי להרגיש עקצוץ, חום, או להרגיש כאילו גומייה מהבהבת כנגדו. זה צריך גם להרגיש קצת אדום. אתה צריך להחיל קומפרסים קרירים כדי להרגיע את העור ולהפחית נפיחות. אתה יכול גם לקחת אמבטיה קרה.

ייתכן שתיתקל גם בשלפוחיות, בליטות או בקרום. כל אלה דומים להשפעות השעווה. אתה לא צריך לבחור אותם, כפי שאתה עלול לגרום צלקות. אתה צריך גם לחות לאחר מכן כדי למנוע scabbing. אתה יכול למצוא משחה אנטיביוטית משולשת ללא מרשם ברוב בתי המרקחת.

היפרפיגמנטציה פוסט-דלקתית קבועה היא תופעת לוואי אפשרית נוספת. זה קורה כאשר העור נחשף לייזר רב עוצמה. זה יכול להיות קשה להפוך, אבל אתה יכול לנקוט צעדים כדי להפחית את זה.

אם עברת הסרת שיער בלייזר, עליך להשתמש בקרם הגנה עם מקדם הגנה מינימלי של SPF 30 על האזורים המטופלים שלך במשך ארבעה שבועות לפחות. אם העור שלך נעשה כהה יותר, ייתכן שיהיה עליך למרוח קרם הלבנת עור.

אם את בהריון, עליך להתייעץ עם הרופא שלך לפני קבלת טיפול הסרת שיער בלייזר. לייזרים עלולים לגרום נזק לעיניים. כדאי גם להימנע משימוש בתרופות נוגדות דלקת ובתרופות לדילול דם לפני ההליך.

במקרים מסוימים, הספק שלך ישתמש בחומר הרדמה מקומי לפני הלייזר. זה עשוי להפחית את הסיכון של אי נוחות, אבל זה יכול גם להפוך את ההליך ארוך יותר.

עלות

בין אם אתם מחפשים לשפר את ההערכה העצמית שלכם או סתם יש לכם כמה שערות לא רצויות לדאוג לגביהן, הסרת שיער בלייזר היא אופציה נהדרת. בניגוד לשיטות אחרות להסרת שיער, היא גם פחות כואבת ויכולה להוות פתרון לטווח ארוך. עם זאת, העלות של הסרת שיער בלייזר יכול להיות גבוה למדי.

בהתאם לגודל של אזור הטיפול, אתה יכול לשלם עד כמה אלפי דולרים עבור ההליך שלך. חשוב לציין כי הסרת שיער בלייזר אינה מכוסה על ידי רוב ביטוחי הבריאות. אבל אם אתה מוכן לשלם את המחיר, ייתכן שתוכל למצוא מרפאה מכובדת המציעה אפשרויות מימון.

בהתחשב בכך שתוציאו מאות דולרים בכל מפגש, כדאי לנסות למצוא ספק שיאפשר לכם לפזר את העלות על פני תקופה של זמן. ספקים רבים מציעים חבילות טיפולים מוזלות או תעריף אחיד להסרת שיער ללא הגבלה על חלק גוף מסוים. חלקם אפילו מציעים מפגש ראשון בחינם כדי להתחיל.

אמנם אין ערובות לכך שתהיי נטולת שיער לחלוטין, אך סביר להניח שתבחין בירידה משמעותית בכמות השיער שיש לך. אמנם זו לא תהיה תוצאה קבועה, אבל זה יחסוך לך הרבה זמן וכסף בטווח הארוך.

ראוי גם לציין כי העלות בפועל של ההליך יהיה תלוי באזור של הגוף להיות מטופלים, את המיומנות של ספק, וכמה מפגשים אתה צריך. שטחים גדולים יותר ידרשו יותר טיפולים, מה שיגדיל את העלות.

שיקול חשוב נוסף הוא סוג המכונה המשמשת לטיפול. יהיה עליך לבחור בין שימוש במכשיר לייזר או במכשיר מבוסס אור. מכונות מסוימות יכולות להיות יעילות יותר בהתמקדות בזקיקי השיער, בעוד שאחרות סלחניות יותר.

מה היה לנו עד עכשיו?