מגזין לייף סטייל

החשיבות של ניקוי המזרון

החשיבות של ניקוי המזרון ברורה, אבל אולי אינכם מודעים לעובדה שהמיטה שלכם יכולה להפוך לקרקע גידול לקרדית האבק אם לא מנקים אותה באופן קבוע.
לא רק שניקוי קבוע מונע מאלרגנים להשתלט על המיטה שלך, הוא גם מאריך את חיי המזרון שלך.
אם התחמקת מהמטלה הזו, המשך לקרוא כדי ללמוד כיצד לגרום למזרן שלך לזרוח! זה יכול פשוט לחסוך לך הרבה כסף בטווח הארוך.

קרדית האבק משגשגת במזרונים לא נקיים

אולי אין לך זמן לשאוב את המזרן שלך לעתים קרובות מספיק, אבל קרדית האבק אוהבת את המצב הלא נקי. הסיבה לכך היא שקרדית האבק אוהבת לחות ומזרן מלוכלך הוא כר גידול מעולה עבורן. אתה יכול להשתמש במסיר ריחות לחיות מחמד המבוסס על אנזים, או בסבון כלים עדין, כדי לנקות את המזרון מנוזלי גוף וכתמים. אך היזהרו לא לאפשר לחות רבה מדי להיכנס למזרן, שכן הדבר עלול לעודד עובש וטחב.

בנוסף לשיער אנושי, קרדית האבק ניזונה מתאי העור המתים במזרונים. העור המת הזה מספק עבורם סביבה אידיאלית להתרבות, ואין זה מפתיע שהצואה שלהם היא מקור פוטנציאלי לאלרגיות ואסטמה. מחקר של אוניברסיטת אוהיו מצא עד עשרה מיליון קרדית אבק שחיות במזרן ממוצע. בנוסף לתאי עור אנושיים, חיות מחמד משאירות מאחור גם תאי עור המשמשים מזון לקרדית האבק.

פתרון פשוט לבעיית קרדית האבק הוא מסיר לחות, המהווה דרך יעילה להיפטר מהם. עם זאת, עדיף להזמין מנקה מקצועי כדי להיפטר מקרדית האבק. ייתכן שמכשירים אלה אינם סבירים, ועלולים לגרום לתסמינים לא נוחים. אם אתה חי באקלים קר, השימוש במסיר לחות הוא ההימור הטוב ביותר שלך.

אדם בוגר טיפוסי משיל כשליש אונקיה (כ-10 גרם) של פתיתי עור בשבוע. אפילו יותר חיות מחמד משילות יותר פתיתי עור מאשר בני אדם. לכן, במזרון הממוצע מתגוררים עד עשרה מיליון קרדית אבק, שעלולה להצטבר בקלות במזרן. קרדית אבק אחת יכולה להטיל כ-60 ביצים במהלך חייה, והנקבה מייצרת 1,000 חלקיקי פסולת הגורמים לאלרגנים ביום.

ניקוי קבוע של המזרן שלך מפחית את קרדית האבק

אתה יכול להרוג את קרדית האבק על ידי ניקוי קבוע של המזרן שלך. טווח הטמפרטורות שיהרוג את קרדית האבק הוא 120 עד 160 מעלות פרנהייט. אתה יכול גם להשתמש בשמש כדי להרוג את קרדית האבק, אך שיטה זו אינה מומלצת לאקלים קר. עליכם להקפיד לשאוב את שני צידי המזרון לפני שאתם מנסים את השיטה. אם אתה לא רוצה להשתמש במייבש שמש, אתה יכול גם לנסות סודה לשתייה.

חיידקים יכולים לחיות במזרונים מלוכלכים. הם מופצים על ידי ילדים וחיות מחמד. מזרונים מלוכלכים הם כר גידול לקרדית האבק ושאר אורגניזמים. אנשים עם אלרגיות עלולים לחוות גירוד בעיניים, התעטשות ושריטות בגוף. החיידקים מתרבים במהירות אם לא מסירים אותם באופן קבוע. אם אתם סובלים מאלרגיות, זו עלולה להיות בעיה רצינית. ניקוי קבוע יעזור להפחית את הסיכויים שלך להידבק בזיהום או אלרגיה בדרכי הנשימה רציניות.

אם אתם מודאגים מאלרגיות, ניקוי קבוע של המזרון שלכם הוא פתרון מצוין. קרדית האבק הביתית הנפוצה, הגורמת לאלרגיות, משגשגת בבד המיטה שלכם. אתה יכול גם להפחית את מספרם על ידי שאיבת אבק השטיח שלך לעתים קרובות. רצפות עץ, אריחים ולינוליאום פחות מתאימים לקרדית מאשר שטיחים. לכן, חשוב לנקות משטחים אלו באופן קבוע כדי לשמור אותם נקיים מקרדית.

השיטה הפשוטה ביותר לשמור על קרדית האבק מהמזרן שלך היא לשטוף באופן קבוע את המצעים שלך. כיסויים חסינים לאלרגנים נארגים כך שקרדית האבק לא יכולה לחדור אליהם. אתה יכול גם להשתמש בכיסוי אנטיבקטריאלי כדי למנוע הצטברות של קרדית האבק. טמפרטורת המים צריכה להיות 130 מעלות פרנהייט ומעלה. לאחר הכביסה, יש לייבש את המזרן בטמפרטורה הגבוהה ביותר.

זה מונע מאלרגנים להשתלט על המיטה שלך

ישנן דרכים רבות להפחית אלרגנים ולמנוע מהם להשתלט על המיטה שלך. ניקוי המזרן שלך באופן קבוע הוא דרך קלה להילחם באלרגנים אלה. ככל שתנקו את המזרן בתדירות גבוהה יותר, כך ייטב. אתה יכול גם להסיר תאי עור מתים וקשקשים של בעלי חיים על ידי הכאתם עם מחבט בייסבול. הקפד לסובב את המזרן שלך ולהשאיר אותו בשמש לייבוש מלא לפני שמחזירים אותו לחדר השינה שלך. מזרני לטקס וקצף הם הטובים ביותר להפחתת אלרגנים.

דרך קלה אחת לנקות את המזרן היא על ידי הפשטת הכיסוי שלו. ניתן לרכוש אצל הובלות שקיות ניילון לניקוי מזרונים. ממלאים אותם בסודה לשתייה ואפשרו להם לשבת כמה ימים לפני השאיבה. טיפים אלו יעזרו לך להאריך את חיי המזרון שלך ולשמור על רענן. להגנה עוד יותר מפני אלרגנים, כדאי לרכוש מגן מזרן כדי לשמור עליו מוגן מפני קרדית האבק ואלרגנים אחרים. מגני מזרון ניתנים לכביסה וניתנים להסרה מהמיטה שלך.

אם אינכם מוצאים פתרון לבעיות אלו בעצמכם, תוכלו להיעזר במנקה מזרונים מקצועי. הם מאומנים בחיסול קרדית האבק, אך הם לא יהרגו אותם לחלוטין. הם ישתמשו בשיטות כימיות שיכולות לעצבן. עם זאת, שיטות לא כימיות יעילות יותר בטווח הקצר, אך לא יעבדו על מזרני ליבת לטקס. ייתכן שתצטרך לשקול סילוק מזרון במקרים מסוימים אם יש לך מזרון מלא.

בנוסף לקרדית האבק, אלרגנים, חיידקים ואורגניזמים מזיקים אחרים יכולים לחיות על פני המזרון שלך. שטיפה קבועה של כיסויי המיטה וניקוי המזרן שלך תבטיח שמזהמים אלו לא ימצאו את דרכם למיטה שלך. ככל שתנקו את המזרון לעתים קרובות יותר, כך יצטברו פחות אלרגנים. זה יעזור לשינה שלך ולבריאות הגוף שלך באופן כללי.

זה מאריך את תוחלת החיים של המזרון שלך

אם יש לכם מזרון מלוכלך, כדאי לשקול רכישת מזרון חדש. ניקוי נכון מאריך את חיי המזרון שלך על ידי הפחתת בלאי בכיסוי ובין הבטנות. מזרונים מלוכלכים יכולים אפילו לחשוף את הקפיצים והרפידה הפנימיים. בנוסף, הם יכולים להפוך כר גידול לחיידקים. להלן מספר טיפים פשוטים לניקוי המזרן שלך. פשוט עקוב אחר העצות האלה והמזרן שלך יחזיק מעמד זמן רב יותר.

כדאי לנקות את המזרן לפחות פעם בשנה. מזרונים מאבדים את צורתם ומפתחים גושים עם הזמן. עליך לסובב את המזרן באופן קבוע כדי לקדם בלאי אחיד. לאחר מכן, שמור אותו נקי כדי להפחית אלרגנים והצטברות אבק. נקו תמיד את המזרן לפני שמחזירים אותו לחדר השינה. הקפד לעקוב אחר הוראות היצרן לניקויו. אם אתה חייב להזיז את המזרן, עשה זאת במצב אנכי כדי למנוע קמטים ונזקים לקפיצים. בנוסף, הרחיקו את ילדיכם וחיות המחמד שלכם מהמיטה. ילדים קופצים עלולים להזיק לסלילים ולבד של המזרן שלך.

מלבד ניקוי המזרן

חיוני לסובב את המזרן באופן קבוע. שינה על צד אחד זמן רב מדי תגרום לשקע, אז סובב את המזרן כל לילה אחר. כמו כן, כדאי להימנע מהנחת חפצים כבדים על גבי המיטה או קפיצה עליה. אם יש לכם אורחים, שמרו על המזרן שלכם ללא אביזרי מיטה. אתה יכול גם לסובב את המזרן שלך על בסיס קבוע. זה יעזור לשמור על המשטח חלק ואחיד ולהאריך את חיי המזרון שלך.

כדי לעזור לשמור על המזרון נקי ורענן, אתה יכול לרכוש מגן מזרן. אלה עשויים מבד אטום עבה או דק ונכנסים מתחת לסדין המותאם שלך. הם עוטפים את המזרן שלך ונועדו להרחיק פשפשים. על ידי ביצוע העצות האלה, המזרן שלך יחזיק מעמד זמן רב יותר! ואתה תשמח שעשית זאת. נקה את המזרן שלך על בסיס קבוע. ברגע שהוא נקי, זה יישאר כך במשך שנים רבות.

מה היה לנו עד עכשיו?