מגזין לייף סטייל

דובאי – האטרקציות שאסור לפספס

אם אתם רוצים לחוות כמה מציוני הדרך האייקוניים ביותר של העיר, עליכם לבקר במוזיאון דובאי. זה מקום מצוין לנצח את החום ומקום טוב לקבל שיעור היסטוריה. מטיילים רבים ממליצים על המוזיאון הזה כדבר הראשון לראות בדובאי. הקומה ה-148 של בורג' ח'ליפה היא אטרקציה פופולרית נוספת. עליכם לבקר גם במוזיאון לתמונות ומסמכים היסטוריים.

הקומה ה-148 של דובאי

אם הייתם בדובאי ורוצים לראות את הבניין הגבוה בעולם, בהחלט תרצו לבדוק את בורג' ח'ליפה. הפלא הארכיטקטוני הזה, המתנשא לגובה 830 מטר, הוא אטרקציה שחובה לראות. בזמן שאתם בעיר, כדאי לבקר במרפסת התצפית של בורג' בקומה ה-148, שם תקבלו תצפית על העיר מלמעלה.

אם מעולם לא הייתם בדובאי, אל תחמיצו את מרפסת התצפית של בורג' ח'ליפה. היא הגבוהה בעולם ויש לה את המעלית המהירה בעולם. אתה יכול גם לבקר בפלטפורמות התצפית בקומות 124 ו-125, המציעות נופים מדהימים של העיר והאזורים הסובבים אותה. אם אתה מספיק אמיץ, אתה יכול גם לקחת את קו הזיפ, שמתחיל מהחלק העליון של גורד השחקים. אתה יכול אפילו להתקרב לכמה חיות בר, כמו כלב ים, בדרך.

אם אתה חובב היסטוריה, תרצה לוודא שביקרת במוזיאון דובאי. זה חובה לראות, וזו דרך מצוינת לנצח את החום. מטיילים רבים ממליצים על זה כתחנה הראשונה שלהם כשהם מבקרים בעיר. אם אתם מחפשים מקום ליהנות בו עם המשפחה שלכם, תמצאו מגוון אטרקציות בדובאי.

המסגד הגדול של דובאי

המסגד הגדול של אבו דאבי נמצא במרחק של כ-20 דקות מונית או נסיעה מנמל התעופה הבינלאומי של אבו דאבי. ביקור במסגד הגדול ידרוש חופשה של ארבע שעות לפחות, כך שהעלות היא בסביבות 60-65 AED. יש תחנת מוניות מחוץ למסגד הגדול שתיקח אותך לשם. עם זאת, ניתן גם לשכור רכב בעיר.

כדי להיכנס למסגד הגדול, עליך להיות בעל אמונה אסלאמית ולהיות בעל תעודת זהות תקפה עם תמונה. המסגד פתוח כל יום בין השעות 9:00-22:00, למעט ימי שישי בהם הוא סגור לתפילות. תוכלו גם לערוך סיור מודרך בחינם, שיעניק לכם תובנה ייחודית על המסגד. מומלצים סיורי שקיעה שמתחילים ב-17:00 ומאפשרים להפיק את המרב מהתאורה הקסומה. לאחר השקיעה, תוכלו ליהנות מהמסגד מנקודת מבט שונה לחלוטין, כשהשמש שוקעת מעל הים הערבי.

המסגד הגדול של דובאי הוא מקום חשוב ללימודי האסלאם, ויש שיעורים המוצעים ללא מוסלמים. המסגד הגדול נבנה במקור בשנת 1900 והוחלף במסגד מודרני בשנת 1960. המסגד הגדול עבר שחזורים רבים, כולל שחזור לאחרונה בתחילת העשור. עם זאת, אסור לפספס את המסגד הגדול אם אתם מבקרים באיחוד האמירויות.
דובאי

המוזיאון של דובאי לתמונות ומסמכים היסטוריים

אם אתם מבקרים בדובאי בפעם הראשונה, תוכלו לחקור את התערוכות הרבות של המוזיאון כדי ללמוד על ההיסטוריה והתרבות של האזור. מוזיאונים מציעים גם את ההזדמנות המושלמת לבלות קצת זמן איכות עם המשפחה. רוב המוזיאונים הינם ללא תשלום וידידותיים לכיס. הנה כמה מהאטרקציות שאסור לכם לפספס. במוזיאון יש שמונה ביתנים קבועים ושווה להשקיע בו כמה שעות בחקר.

לילדים, אתה יכול לתת להם לחפור חפצים מהעבר. יש גם תצוגות של כלים ושרידים אנושיים מלפני כארבעת אלפים שנה. ניתן גם לצפות במסמכים ממשלתיים היסטוריים, שהפכו לאבני דרך חשובות בפיתוח העיר. המוזיאון פתוח כל יום מלבד יום שישי. שעות הפעילות הן שבת עד חמישי, 8:30 עד 20:00. ביקור ידידותי למשפחות הוא חובה לעשות בדובאי.

מוזיאון מרתק נוסף הוא מוזיאון אתיחאד. הוא פתח את שעריו בינואר 2017. אוסף המוזיאון מכסה את התקופה שלאחר תנופת הנפט, מ-1968 עד 1974, אז נחתמה חוקת המדינה. מבנה המוזיאון מחקה צורת כתב יד ויש לו שבעה עמודים, שהם למעשה העתקים של העטים שחתמו על ההצהרה המקורית. כרטיסים למוזיאון זה עולים 25 דולר למבוגרים.

גביע המעופף של דובאי

אם מעולם לא ניסית את הכוס המעופפת בדובאי, צפוי לך פינוק אמיתי! חוויה רב-חושית זו זמינה רק באטרקציות התיירותיות הפופולריות ביותר של העיר. אתה יכול אפילו לסעוד תוך כדי דאייה באוויר! גביע המעופף דובאי מסתובב שלוש פעמים בעשרים דקות בלבד ויעניק לכם את הנופים המדהימים ביותר של דובאי! כדי להפוך את הביקור שלכם לבלתי נשכח ככל האפשר, הזמינו את הכרטיסים שלכם מראש כדי לא להחמיץ את האטרקציה המדהימה הזו.

גביע המעופף דובאי הוא הדרך המושלמת לראות את העיר מנקודת מבט אחרת. הכדור המוקף זכוכית ירים אתכם 40 מטרים מעל פני הקרקע לנוף עוצר נשימה. משקה חינם ללא תערובת וכמה פינוקים משמים מוגשים במהלך הטיסה בת 20 דקות. לא רק שאתה זוכה לחוות נופים מרהיבים של העיר, אלא שאתה יכול גם לצלם כמה תמונות סלפי בדרך למטה.

לאחר הטיסה שלך, כדאי לך ללכת לעיר העתיקה הסמוכה בור דובאי כדי להתרשם מההיסטוריה העתיקה של העיר הזו. כדאי גם לחקור את המרכז ההיסטורי. במהלך שהותכם בבור דובאי, תוכלו גם לערוך סיור בעיר העתיקה עם מדריך מקומי. זוהי דרך נפלאה לקבל תחושה של ההיסטוריה והתרבות של דובאי. כך תוכלו ללמוד על העבר של דובאי מבלי לעזוב את המלון שלכם.

השווקים של דובאי

אחת האטרקציות האייקוניות ביותר של דובאי היא השווקים שלה. השווקים האלה הם התגלמות הקסם של העולם הישן. אתה יכול לחוות תחושה של נצחיות ואת התחושה האווירה של שלווה ושלווה בזמן שאתה קונה מזכרות. בסוקים תמצאו הכל, מתבלינים ותכשיטים אקזוטיים ועד בגדים, אוכל ומזכרות. אבל לפני שאתה קונה משהו, אתה צריך קודם כל להתמקח.

אם יש לך קצת זמן נוסף בידיים שלך, אתה יכול לקחת את ה-Abra, סירת עץ מסורתית, אל השוק. אבראס יוצאים כל כמה דקות ומציעים מסלול נופי לשוק. סוקים הם דרך מצוינת לרכוש מזכרות ומתנות, ויש אינספור חנויות ושווקים למזכרות בדובאי. אבל אל תעזוב את העיר בלי לראות כמה סוקים.

שוק נוסף שכדאי לחקור הוא השכונה ההיסטורית אל פייהידי, רובע היסטורי שנבנה על ידי סוחרי פנינים במאה ה-19. הסמטאות הצרות ומגדלי הרוח שלה מספקים צל ומהווים מאפיין חשוב של האדריכלות המקומית בעיר. בנוסף לקניות, הסוקים הם ביתם של מספר מוזיאונים וגלריות אמנות, כך שבהחלט תהיה לכם זמן בלתי נשכח.

בעיר יש מספר שווקים מסורתיים ושוקקים, שחובה לראות כאשר נמצאים בדובאי. ביקור בשוק יספק תובנה ייחודית ומרתקת על ההיסטוריה של דובאי. בין אם אתם מחפשים דרך חדשה ליהנות מהחיים, השוקקים יהיו חלק מדהים מהטיול שלכם. המקום הפופולרי ביותר לקנות מזכרות הוא באל עין, שם מדרחובים מתפתלים בין מטעי תמרים מוצלים.

בורג' חליפה

אם אתם מחפשים גורד שחקים מדהים ונופים עוצרי נשימה של העיר, בורג' ח'ליפה צריך להיות ברשימת מקומות החובה שלכם בדובאי. המגדל ניצב בגובה 1,717 רגל מדהימים, מה שהופך אותו לאחד המבנים הגבוהים בעולם. בעיר נמצא גם גן הפרחים הגדול בעולם. למרות האקלים המדברי החם שלה, דובאי עלתה על כל הציפיות, והפכה ליעד תיירותי פופולרי.

הבניין גבוה יותר מפי שישה מבניין האמפייר סטייט. הוא כל כך גבוה שאנשים המתגוררים בקומות הגבוהות חייבים לצום זמן רב יותר מאלה בקומות הנמוכות. בניית הבניין דרשה 22 מיליון שעות עבודה ו-12,000 עובדים בכל יום. למרות שהוא עדיין נראה בחלק העליון, הוא קצת מעורפל לפעמים, מה שגורם להזדמנות צילום נפלאה.

אטרקציה נוספת לביקור בדובאי היא בית השייח אובאיד בן תאני. הבניין נבנה בשנת 1787 כדי להגן על הנחל. הוא כולל דלתות עץ טיק מגולפות ומסך עץ לרוחב החלונות. הפנים מלא באמנות מסורתית ואיסלאמית. לקרן התרבות אל סרקל יש גם תערוכות אמנות מתחלפות. וכשתסיימו להתפעל מהמגדל, הקפידו לבקר במוזיאון לתצלומים היסטוריים.ש

מה היה לנו עד עכשיו?