ישנם סוגים רבים ושונים של אבקות חלבון, אך שתי הקטגוריות העיקריות הן על בסיס סויה ועל בסיס מי גבינה. אבקות על בסיס סויה הן בדרך כלל זולות יותר, אך מכילות פחות חלבון במשקל מאשר אבקות על בסיס מי גבינה. חלבונים על בסיס מי גבינה יקרים יותר, אך יש בהם כמויות גבוהות יותר של חומצת האמינו החיונית לאוצין.

אבקות חלבון על בסיס סויה ועל בסיס מי גבינה

ניתן להשתמש באבקת חלבון להגברת צריכת החלבון. זוהי גם דרך נוחה לקבל את המקרו-נוטריינט הדרוש לבניית שרירים ותחזוקתם.

ישנם סוגים שונים של אבקת חלבון. הנה כמה מהם:

-חלבון מי גבינה

-חלבון קזאין

-חלבון המפ

-חלבון אפונה

ישנם סוגים רבים ושונים של אבקת חלבון, כל אחד עם תערובת מרכיבים ייחודית משלו.
אלה יכולים לכלול ממתיקים מלאכותיים, ממתיקים טבעיים, חומרי טעם וריח, תוספים אחרים כמו ויטמינים ומינרלים ועוד.

יש לבחור את אבקת החלבון על סמך התוצאה הרצויה. חלקם מיועדים לירידה במשקל בעוד שאחרים מיועדים לתחזוקה או בניית שרירים.
ישנן אבקות עשירות בחלבון המתמקדות אך ורק בחלבון, בעוד שבאחרות מוסיפים דברים כמו קריאטין או קולגן לתערובת כדי לספק יתרונות נוספים.

באיזו תדירות כדאי להשתמש באבקות חלבון?

אבקות חלבון הן דרך מצוינת להגדיל את צריכת החלבון היומית שלך.
על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, אדם ממוצע צריך לצרוך 10% מצריכת הקלוריות היומית שלו מחלבון.
זה אומר שאם אתה צורך 2000 קלוריות ביום, אתה אמור לקבל 200 קלוריות מחלבון.

דרך מהירה וקלה לעמוד בדרישה זו היא על ידי צריכת שייק חלבון או חטיף בכל יום.
עם זאת, חשוב לא להגזים בכמות האבקה שבה אתה משתמש מכיוון שהיא עלולה להוביל לעלייה במשקל ולמחסור ברכיבים תזונתיים.
יש אנשים שלוקחים בין 1-2 כפיות ליום בעוד שאחרים לוקחים עד 4 כפיות ליום.
הדרך הטובה ביותר לגלות כמה מתאים לך תהיה באמצעות ניסוי וטעייה או התייעצות עם הרופא שלך לגבי צריכת צריכה מומלצת

אבקת חלבון היא תוסף שעשוי מחלבון. זה נועד להילקח בנוסף לתזונה של האדם, לא במקום זה.

מתי כדאי להשתמש באבקות חלבון:

– אם אתה לא יכול להרשות לעצמך או למצוא מספיק מזון מזין

– אם אתה זקוק לעזרה נוספת בבניית שריר, אך עדיין רוצה לאכול בריא

– אם אתה מחפש יותר נוחות מאשר מקורות מזון מלאים

– כשאתה בדרכים ואין לך זמן לבשל

– כאשר אתה רוצה קלוריות נוספות או יותר חומרים מזינים ממה שיש בתזונה שלך

מתי לא להשתמש באבקות חלבון:

– כאשר אתה לא מסוגל – או לא רוצה – לאכול מספיק חלבון דרך מזון בלבד

– כשאתה לא נותן לעצמך

אבקות חלבון הן תוסף תזונה המשמש לבניית שרירים. בהתאם לתוסף, ניתן לערבב אותו עם מים או חלב ולצרוך אותו כשייק.

מפתחי גוף וספורטאים רבים משתמשים באבקות חלבון מכיוון שהם יכולים לספק לשרירים שלהם את כל חומצות האמינו הדרושות על מנת לצמוח. עם זאת, תוספי מזון אלו אינם נועדו להחליף תזונה בריאה ויש ליטול אותם רק מדי פעם. מומלץ לצרוך אותם כשלוש פעמים בשבוע ולעולם לא יותר מפעמיים ביום אחד.

איך אני יכול לברר אם מוצר איכותי ובריא?

פרוטיפ: ניתן לראות אם מוצר איכותי ובריא על ידי התבוננות במרכיבים.

אם אתה רוצה לברר אם מוצר איכותי ובריא, אתה יכול להסתכל על המרכיבים שלו. לאבקת חלבון איכותית תהיה רשימה קצרה של מרכיבים שכולם אופציות בריאות. כמה דוגמאות כוללות ביצה, חלבון מי גבינה וחלבון סויה, אבל יש הרבה אחרות בשוק גם כן.

ככל שרשימת הרכיבים ארוכה יותר על תווית מזון או תוסף, כך איכותה נמוכה יותר. כלל אצבע טוב לקריאת תוויות הוא לוודא שאין עליו יותר משניים או שלושה סוגים שונים של מרכיבים – אחרת הפריט עלול להיות לא טוב כמו שהוא נראה!

כאשר אתם מחליטים לרכוש אבקת חלבון, ישנן שאלות מסוימות שאתם צריכים לשאול את עצמכם על מנת להבטיח שהמוצר איכותי ובריא.

# איך החברה מייצרת את המוצר? האם הם משתמשים בתהליכים אורגניים או שהם משתמשים בכימיקלים לייצור?

# מה עמדתם לגבי GMOs? האם הם מעוניינים להכניס מוצרי GMO למוצרים שלהם או שהם משתמשים ברכיבים אורגניים במקום?

# האם יש ממתיקים מלאכותיים במוצרים שאני שוקלת לרכוש? אם כן, מה הייתה המטרה של הוספת הממתיקים הללו למוצר זה?

צרכנים צריכים להיזהר מקניית אבקות חלבון מכיוון שרבות מהן באיכות נמוכה. הם משתמשים בחומרי מילוי, ממתיקים מלאכותיים, חומרים משמרים ועוד דברים לא בריאים.

אז מה עושה אבקת חלבון טובה? הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לברר מה אומר התווית התזונתית שלהם. כדאי לחפש את המילה 'חלבון' על התווית ולאחר מכן לבדוק את כמות הגרמים למנה. זה צריך להיות גבוה מ-20-30 גרם למנה.

הדבר השני שאתה רוצה לעשות הוא לקרוא ביקורות של לקוחות כדי לראות אם יש להם הערות שליליות או תופעות לוואי.
לבסוף, כדאי שיהיה לכם מושג איזה סוג של טעמים יש לו כדי שתוכלו לוודא שתיהנו מהם במקום שתצטרכו לקנות משהו שלא מתאים לבלוטות הטעם שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *