מגזין לייף סטייל

איך לרדת 20 קילו

הדיאטה הקטוגנית והשפעתה על ירידה במשקל

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן המשמשת לטיפול באפילפסיה כבר למעלה מ-100 שנה. זה הפך לפופולרי רק לאחרונה כמשטר הרזיה.

דיאטה קטוגנית היא תוכנית אכילה הכוללת צריכת כמויות גבוהות של שומן, כמויות מתונות של חלבון ומעט מאוד פחמימות. המטרה היא להשיג קטוזיס, כלומר כאשר הגוף שלך מתחיל לשרוף שומן לאנרגיה במקום פחמימות.

דיאטת קטו יכולה להועיל לירידה במשקל מכיוון שהיא מאלצת את הגוף שלך לנצל את מאגרי הגליקוגן שלו ולהפוך שומן לדלק באמצעות תהליך הנקרא קטוזיס. תהליך זה יכול להוביל גם לירידה מהירה במשקל מכיוון שהוא מחייב אותך לצרוך פחות קלוריות מהרגיל ולרדת במשקל מים בגלל המחסור בפחמימות בתזונה.

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה עתירת שומן, דלת פחמימות ודלת חלבון. זוהי דיאטה מגבילה מאוד המחייבת את האדם לאכול שומן ב-70% מסך צריכת הקלוריות שלו.

הדיאטה הקטוגנית הוכחה ככלי יעיל לירידה במשקל עבור אנשים רבים. זה טוב במיוחד לאנשים שנאבקים בשמירה על משקל תקין ומתקשים לשלוט בתשוקתם למזונות לא בריאים כמו סוכר ומזון מעובד.

מידע נוסף על איך לרדת 20 קילו תוכלו למצוא ב-

מדוע כדאי לנסות את הדיאטה הקטוגנית למטרות הירידה המהירה שלך במשקל

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שיכולה לעזור לך לרדת במשקל במהירות.

זה תוכנן במקור בשנות העשרים של המאה הקודמת כדרך לטפל בחולים עם אפילפסיה. סוג זה של דיאטה מגביל את צריכת הפחמימות והסוכרים תוך הגדלת צריכת השומן.

הוכח שהתזונה הקטוגנית מפחיתה רעב ומעודדת ירידה במשקל. כמו כן, הוכח שיש לו יתרונות בריאותיים נוספים כמו שיפור ברמות הכולסטרול, הפחתת רמות הסוכר בדם ושיפור הרגישות לאינסולין.

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטת הרזיה פופולרית כבר שנים רבות. עם הדיאטה הקטוגנית, אתה אוכל דיאטה עתירת שומן, דלת פחמימות וחלבונים מתונה.

התזונה הקטוגנית מועילה מכיוון שהיא מאלצת את הגוף שלך לשרוף שומן לדלק ולא פחמימות שנאגרות בגוף שלך כגליקוגן. זה מזרז את תהליך הירידה במשקל מכיוון שקשה יותר לאגור שומן מאשר פחמימות בגוף.

התזונה הקטוגנית גם מפחיתה את רמות הרעב על ידי הגברת הורמוני השובע כמו לפטין ו-CCK, שאחראים על ויסות התיאבון.

 

מהי התזונה הקטוגנית?

הדיאטה הקטוגנית, או בקיצור "קטו", היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שחולקת קווי דמיון רבים עם דיאטות אטקינס ודלות פחמימות.

תזונה קטוגנית מסיטה את חילוף החומרים בגוף הרחק מגלוקוז לכיוון שומן וקטונים. תהליך זה מתחיל בדרך כלל בהקפדה על דיאטה דלת פחמימות. באופן כללי, צריכת הפחמימות היומית נעה בין 20 ל-50 גרם. מזונות עשירים בפחמימות כגון לחמים, דגנים, פסטות, אורז, ירקות עמילניים ופירות מוגבלים או אינם נכללים לחלוטין.

המטרה של דיאטה זו היא להכריח את הגוף שלך למצב של "קטוזיס", מה שקורה כאשר אין לך מספיק פחמימות כדי שהתאים שלך ישתמשו בהם כאנרגיה ולכן הוא הופך לשומן במקום. הרעיון הוא שכל שריפת השומן הזו תעזור לך לרדת במשקל מהר יותר מאשר אם היית רק חותך קלוריות (כי תהיה לך הרבה יותר אנרגיה).

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן שחולקת קווי דמיון רבים עם דיאטות אטקינס ודל פחמימות. זה כרוך בהפחתה דרסטית של צריכת הפחמימות והחלפתן בשומן. זה מכניס את הגוף למצב מטבולי הנקרא קטוזיס.

דיאטת הקטו תוכננה במקור בשנות העשרים של המאה הקודמת כטיפול באפילפסיה, אם כי היא נחקרת כעת עבור יתרונות בריאותיים אפשריים אחרים.

המטרה העיקרית של דיאטה זו היא לאלץ את הגוף שלך להשתמש בשומן כמקור האנרגיה העיקרי שלו במקום בפחמימות כדי שתוכל להיכנס למצב הנקרא קטוזיס.

דיאטת הקטו ידועה לעיתים גם כדרך האכילה ה"קטוגנית" או ה"קטו".

קטוזיס מוסבר בפירוט עם דוגמאות של מזונות ומתכונים כדי להתחיל עם גישה דלת פחמימות לאכילה

קטוזיס הוא מצב מטבולי המתרחש כאשר לגוף אין מספיק פחמימות במערכת לייצור גלוקוז. זהו תהליך טבעי שניתן לעורר על ידי צום, הגבלת פחמימות או הקפדה על דיאטה קטוגנית.

הדיאטה הקטוגנית שימשה כטיפול רפואי באפילפסיה מאז שנות ה-20. הדיאטה שימשה גם לטיפול בהשמנת יתר ובסוכרת מסוג 2.

התזונה הקטוגנית יכולה להיות בריאה ויעילה עבור אנשים מסוימים ועשויה לספק יתרונות למצבים מסוימים כגון PCOS, מחלת אלצהיימר, מחלת פרקינסון, ALS (מחלת לו גריג), סרטן, TBI (פגיעה מוחית טראומטית), מחלות לב ועוד.

קטוזיס הוא מצב בו הגוף משתמש בשומן כמקור האנרגיה העיקרי שלו. ניתן להשיג זאת באמצעות דיאטה דלת פחמימות, צום, או על ידי הקפדה על דיאטה קטוגנית.

במאמר זה נסקור מהי קטוזיס וכיצד זה עובד. אנו גם נספק כמה קווים מנחים לתחילת העבודה עם גישה דלת פחמימות לאכילה ונציע כמה מתכונים שתוכלו לנסות.

הדיאטה הקטוגנית תפסה אחיזה כדרך יעילה לרדת במשקל, לשפר את הבריאות ולנהל מצבים רפואיים מסוימים כמו אפילפסיה.

חמשת החומרים התזונתיים המובילים לשיפור חילוף החומרים לתוצאות ירידה מרבית בשומן (מילות מפתח: טיפים לירידה במשקל, טיפים לירידה בשומן)

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה עתירת שומן ודלת פחמימות שהוכחה כיעילה מאוד לירידה במשקל. הדיאטה הקטוגנית ידועה גם בשם דיאטת קטו. מטרת הדיאטה הקטוגנית היא להכניס את הגוף למצב של קטוזיס, כלומר הוא משתמש בשומן לדלק במקום בפחמימות.

להלן חמישה חומרים מזינים המקדמים את חילוף החומרים ועוזרים לך לרדת במשקל בצורה יעילה יותר:

1) ויטמין D: מחסור בויטמין זה עלול להוביל לעייפות ולעלייה בסיכון למחלות לב או סרטן.

2) חומצות שומן אומגה 3: נמצאות בשמני דגים, חומצות שומן חיוניות אלו משפרות את בריאות הלב וכלי הדם ומפחיתות את הדלקת בגוף.

3) ויטמיני B: ויטמיני B חשובים לייצור אנרגיה, תפקוד עצבים ותפקוד השרירים. מחסור עלול להוביל לדיכאון והפרעות מצב רוח אחרות.

4) חלבון: חלבון עוזר בייצור אנרגיה תוך בניית מסת שריר ושיפור רמות השובע (

הדיאטה הקטוגנית היא דיאטה דלת פחמימות ועתירת שומן המאלצת את הגוף לשרוף שומן לדלק.

חמשת הרכיבים התזונתיים המובילים לשיפור חילוף החומרים לתוצאות אובדן שומן מקסימליים הם כדלקמן:

1. חלבון: חלבון הוא רכיב תזונתי חשוב מכיוון שהוא עוזר לבנות שרירים ולהשאיר אותך שבע יותר זמן.

2. חומצות שומן אומגה 3: אומגה 3 עוזרת לשלוט בדלקת ויכולה לשפר את מצב הרוח שלך ולגרום לך להרגיש יותר אנרגטי.

3. סיבים: סיבים מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול, מונעים עצירות ומסייעים בשמירה על משקל תקין על ידי הפחתת התיאבון והתשוקה לאוכל.

4. ויטמין D3: ויטמין D3 עוזר לווסת את רמות הסוכר בדם על ידי הנחיה ללבלב לשחרר אינסולין בתגובה לגלוקוז שנכנס לזרם הדם מפחמימות או ממקורות חלבון; זה גם משפר את התפקוד החיסוני ומפחית דלקות בגוף; זה חשוב גם לבריאות העצם מכיוון שהוא מגביר את ספיגת הסידן במעיים בשילוב עם תוספי סידן או מוצרי חלב כמו יוגורט או חלב;

מה היה לנו עד עכשיו?